Giel de Winter, bekend van het populaire multimediaplatform StukTV, gaat weer voor zichzelf beginnen. Samen met medeoprichters start hij Signal, een - naar eigen zeggen - boutique format- en productiehuis voor streamingsdiensten. De Winter blijft ook presenteren bij StukTV, waar hij onder andere een gezicht is in de bekende YouTube-serie Jachtseizoen.
Streamingsplatform
Signal gaat zich richten op formats voor streamingsdiensten en houdt kijkers in het hart en het hoofd, aldus De Winter. Hij zegt dat kijkers van tv-programma's streamers zijn geworden die andere content willen. Volgens De Winter zijn er te weinig formats die kijkers activeren richting een streamingsplatform - een gat dat Signal wil dichten.
De Winter start Signal samen met Wouter van der Paul (voorheen creatief directeur van Talpa Network) en Geerjanne Bronkhorst (voorheen head of content bij Towel).
Internationale ambities
Het nieuwe format- en productiehuis zegt lokaal georiënteerd te zijn maar ook internationale ambities te hebben. De Winter belooft dat de eerste resultaten van Signal 'binnenkort' op 'een scherm bij jou thuis' zichtbaar zijn.
De oprichters van Signal willen niet alleen content van partners gaan ontwikkelen, maar hebben zelf ook ideeën. Verhalen die zij graag willen vertellen, aldus Van der Pauw. Over druk op jongeren bijvoorbeeld, net als een politieke thriller. Hij voegt toe dat Signal 'uiteindelijk' veel ruimte wil geven aan jonge makers en groot in wil zetten op diversiteit achter de schermen.
StukTV
Talpa kocht StukTV, destijds een YouTube-kanaal, in 2018. Het YouTube-kanaal werkte sinds 2016 samen met RTL, wat stopte door de Talpa-overname. Talpa-topman John de Mol kocht StukTV voor een bedrag 'met zes nullen' om meer grip te krijgen op het 'online social domein'. De komst van Signal was al aangekondigd. Zo vertelde De Winter er in juni al kort over in gesprek met Quote.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!