Gaat de Telegraaf goed of niet...

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De mediagroep , onder meer uitgever van dagbladen als De Telegraaf en Sp!ts, heeft vorig jaar de hoogste winst behaald sinds de oprichting van het bedrijf 115 jaar geleden, meldt het ANP.

Het resultaat wordt alleen wel gestuwd door enkele meevallers. Zo liep het op tot meer dan 400 miljoen euro. Dat maakte TMG vandaag bekend.

De eenmalige baten kwamen uit de verkoop van belangen die TMG had in de mediabedrijven SBS en Wegener. Dit leverde TMG een boekwinst op van 405 miljoen euro. In 2006 bedroeg de nettowinst 49,6 miljoen euro.

TMG behaalde vorig jaar een omzet van 738,8 miljoen euro, bijna 9 procent meer dan in 2006. De opbrengsten stegen wegens een toename van omzet uit advertenties, inkomsten uit oplages en uit digitale activiteiten. Het bedrijfsresultaat ging met 12 procent omhoog naar ruim 53 miljoen euro.

TMG rekent voor dit jaar op een 'aanzienlijke stijging van het bedrijfsresultaat', zo kondigde het concern begin dit jaar al aan.

Maar de eerste twee maanden van 2008 laten wat advertenties betreft, 'een minder gunstige ontwikkeling zien', aldus TMG. Volgens het mediabedrijf kan dit van invloed zijn op de afgegeven verwachting. Voor nu laat TMG de prognose nog ongemoeid.

TMG beslist voor juli of het de optie verzilvert op het verwerven van een belang in het mediaconcern ProSiebenSat.1, dat vorig jaar SBS in handen kreeg.

Met het oog op het 'vrijhouden van middelen' beperkt het bedrijf het dividend per aandeel tot 1 euro per aandeel over 2007.
(ANP)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie