Het zou een artikel van De Speld kunnen zijn, maar Fox News slaagt er toch echt in om het grootste product-placement-project van het jaar 'anti business' te noemen.
Dat de film in feite een honderd minuten durende commercial van Lego is en een groot aanjager van Warner Brothers mechandise rondom personages als Batman, Wonder Woman en Superman, laat Fox News even buiten beschouwing. Dat de film niets anders dan big business betekent voor Warner Brothers ook.
De film zou volgens Fox namelijk bedrijven en CEO's afschilderen als het kwaad en kinderen opstoken tegen het bedrijfsleven. Daarom zou The Lego Movie een voorbeeld zijn van de typische ´Hollywood anti-business agenda'. In Hollywood-films - en dan met name animatiefilms voor kinderen - zou het bedrijfsleven namelijk veel te negatief worden afgeschilderd.
'Waarom is het hoofd van een bedrijf, waar ze mensen aannemen, waar mensen naar hun werk gaan, die hun huur betaalt, hun hypotheek, die hun kinderen laat studeren, hun kinderen te eten geeft, die geeft aan scholen en aan kerken, waarom zou een CEO een gemakkelijk doelwit zijn?,' wil de verontwaardigde Fox-presentator Charles Payne weten.
Fox' bewijsvoering achter de aantijgingen van 'anti-business propaganda'? De slechterik in The Lego Movie heet Lord Business en is CEO. Ook zou hij als je met je ogen knippert een beetje op Mitt Romney lijken.
Juist ja.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!