Negen Mercurs zijn er donderdagavond uitgereikt In het DeLaMar Theater in Amsterdam. Bij de 21e uitreiking van de prijzen voor de magazine mediabranche, werd Flow (Sanoma Media) bekroond met de Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines. De Mercur Magazinemerk van het Jaar ging naar Quest (Hearst Netherlands) en hoofdredacteur van het jaar werd Jossine Modderman - LINDA.nl (Mood for Magazines).
Nieuwe Mercurs
Nieuw dit jaar zijn de PostNL Mercur Partnership van het Jaar en de Aldipress Mercur Introductie van het Jaar. Bij de Mercur Partnership worden succesvolle commerciële samenwerkingen beloond, variërend van branded content tot speciale uitgaven en events. ‘Oh Baby’ van &C en Etos heeft de primeur van deze nieuwe Mercur.
De Aldipress Mercur Introductie van het Jaar is er voor 'verrassende en inspirerende noviteiten' ‘Donald Duck voor blinde kinderen’, werd de winnaar.
Volledige uitslag Mercurs 2018
Hearst Netherlands gaat er met drie Mercurs vandoor, Sanoma met twee (en als je dochter Mood for Magazines meetelt met drie).
Mercur Artdirection van het Jaar: Esquire (Hearst Netherlands)
Mercur Reportage van het Jaar: Vrij Nederland - Picture Perfect - (WPG Media)
Mercur Belofte van het Jaar: Onno den Hollander - Quote (Hearst Netherlands)
Aldipress Mercur Introductie van het Jaar: Donald Duck voor blinde kinderen (Sanoma Media)
Mercur Cover van het Jaar: Volkskrant Magazine - Designnummer - (De Persgroep)
PostNL Mercur Partnership van het Jaar: &C en ETOS - Oh Baby - (&C Media)
Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines: Flow (Sanoma Media)
Circle Media Group Mercur Hoofdredacteur van het Jaar: Jossine Modderman - LINDA.nl (Mood for
Magazines)
Mercur Magazinemerk van het Jaar: Quest (Hearst Netherlands)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!