Exterion Media neemt per direct het tankstation-netwerk van MMD Media over. Het netwerk bestaat uit 1.378 digitale schermen verspreid over 607 tankstations door Nederland.
Met deze overname biedt Exterion Media nu ruim 2.600 digitale schermen en een landelijk digitaal bereik van meer dan 45 procent.
DOOH groeit snel
De out-of-home exploitant wil groeien op digitaal vlak. De DOOH-markt maakt de afgelopen jaren een snelle groei door van alleen al in de afgelopen 6 maanden bijna 50 procent. Daarmee zit het totale aandeel van DOOH op 33 procent van de totale outdoormarkt. De enorme groei binnen de DOOH-markt komt grotendeels door de flexibiliteit die het medium biedt en de aansluiting op online en AV-strategieën.
Eric Kip, managing director Exterion Media: 'Het tankstation-netwerk biedt ons een unieke uitbreiding op ons huidige netwerk. Tankstations hebben nu en in de toekomst een belangrijke plek in de "on the go" markt. We denken zelfs dat de toekomstige ontwikkelingen op het gebied van mobiliteit deze plekken nog waardevoller gaan maken. We zien nu al dat tankstations meer services toevoegen en we denken dat deze trend zal doorzetten, met shopping, pick-up points en diensten die we nu wellicht niet eens kennen.'
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!