Premium

Exchange Barometer: opvallende daling mobiele tarieven

Terwijl het aanbod mobiele impressies stijgt, tonen de grafieken een daling van de tarieven.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het totaal aantal impressies tot en met november komt uit op 19,3 miljard. De aandelen die de verschillende devices - desktop, mobiel en tablet - hierin hebben, is in vergelijking met vorgie maand redelijk stabiel. We zien dat het aanbod impressies op desktop licht is gedaald. Het aanbod impressies op tablet en mobiel is gelijk aan dat van vorige maand.

Was er vorige maand  nog sprake van een behoorlijke stijgende ontwikkeling in de desktop cpm tarieven, deze maand laat een dalende tendends zien. Dit neemt niet weg dat de lange termijn ontwikkeling nog altijd sterk in de plus zit. In vergelijking met januari zijn de prijzen bijna 2,5 keer hoger. Dit ondanks een lichte stijging in het aanbod impressies.

De index voor mobiel daalt opnieuw en komt op 96. Dit is opvallend gezien het feit dat de vraag naar mobiele impressies dit jaar enorm is toegenomen. De index voor tablet staat nu op143. 

De MediaScience Exchange barometer laat de belangrijkste ontwikkelingen zien op Nederlandse Exchanges, gemeten in volume impressies en cpm tarieven en  onderverdeeld in desktop en mobiel/tablet.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie