Prof. dr. Ed Peelen (1960) is benoemd tot bijzonder hoogleraar Content Marketing aan de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam (UvA). De leerstoel is ingesteld vanwege de Stichting Leerstoel Customer Media.
Medialandschap
Ed Peelen heeft een achtergrond in relatiemarketing, customer intelligence, customer experience en omni-channels, en nieuwe klantgerichte businessmodellen en -proposities. Als bijzonder hoogleraar gaat hij zich richten op de veranderingen in het medialandschap en de daaraan gerelateerde opkomst van contentmarketing.
Het verhaal
Met het veranderen van de informatiedragers en de communicatiepatronen wordt het belangrijker aandacht te besteden aan het verhaal, de content, de wijze waarop deze wordt gedeeld, verrijkt en verspreid onder mensen.
Klantbeleving
Daarnaast is het van belang te kijken naar de effecten hiervan op customer engagement, de klantbeleving en de uiteindelijke verkoop en merkbinding. In nauwe samenwerking met het bedrijfsleven gaat Peelen onderzoek op dit gebied initiëren. Ook gaat hij het vak contentmarketing doceren bij de bacheloropleiding Communicatiewetenschap.
ICSB Marketing en Strategie
Peelen is partner en medeoprichter van ICSB Marketing en Strategie. Hij werkte tien jaar lang op Nyenrode Business Universiteit als hoogleraar en in verschillende managementfuncties, uiteenlopend van directeur cluster marketing en supply chain management, voorzitter executive education tot programmadirecteur van executive programma’s en masterclasses.
Vijftien boeken
Peelen heeft meer dan vijftien boeken (mede) op zijn naam staan, waaronder Customer Relationship Management (2013) en de Economy of Experiences (2015).
FOTO: DIRK GILLISSEN
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!