Overslaan en naar de inhoud gaan

Viral van de week: Drake laat je onderdompelen in Nike

Social media bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.
Drake
Drake

Het nieuwe nummer met bijbehorende clip van Drake. Of zoals de het in de commentsectie wordt genoemd: een commercial van 5 minuten voor Nike. Deze week lanceerde Drake zijn nieuwe nummer ‘Laugh Now Cry Later’ ft. Lil Durk en ja, het is een lekker nummer. Maar die clip, met inmiddels meer dan 34 miljoen views, is een natte droom voor iedereen die ook maar een beetje fan is van Nike.

related partner content for mobile comes here
Drake op Nike headquarters

Het is natuurlijk niet nieuw, een artiest aanhaken om je merk op mensen hun scherm te krijgen. Zie ‘Blinding Lights’ van The Weeknd met Mercedes om maar een voorbeeld te noemen. Maar, wanneer goed uitgevoerd is het alles behalve een straf. Zo blijkt ook Drake een match made in heaven met Nike.

De clip begint met een James Bond achtig shot waar Drake om 1 over 12 ‘s nachts aankomt op het hoofdkantoor van Nike. En vanaf dan is de clip een aaneenschakeling van dingen die we allemaal zouden willen doen als je ergens ‘s nachts vrij kan ravotten. Of je nu droomt van stiekem overnachten in de Ikea of de nacht doorbrengen in een lege Efteling, alles valt in het niets bij het hoofdkantoor van Nike. Zo lijkt.

Van sportzalen, tot een megastore met stapels schoenendozen die verder reiken dan je kan zien. Het klinkt nu misschien een beetje alsof je continu het logo van Nike en Nike-is-great op je scherm ziet. Complete overdaad wellicht, maar wanneer je de clip bekijkt voelt het echt mega subtiel. Just do it. ;)

Check de video hieronder.

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in