Overslaan en naar de inhoud gaan

DPG Media staakt Viva en submerken

Ook het populaire Viva Forum verdwijnt. Bereik magazine daalde, uitgever ziet geen perspectief meer.
Viva
Viva

DPG Media stopt eind juli met Viva. Ook VivaMama, Viva.nl en Viva Forum worden stopgezet, maakt de uitgever bekend. Viva daalt de laatste jaren sterk in oplage en bereik, vooral bij print. Joyce Nieuwenhuijs, directeur magazines bij DPG Media, zegt dat Viva jarenlang hét vrouwenblad was, maar dat jonge vrouwen anno nu over maatschappelijke thema's de dialoog op een andere manier voeren. 'De cijfers en het toekomstperspectief geven ons helaas geen andere keus dan te stoppen met Viva.'
 
Vandaag zijn de betrokken collega’s van Viva geïnformeerd en is dit voorgenomen besluit ingediend bij de Ondernemingsraad van DPG Media. Hoofdredacteur Debby Gerritsen zegt dat het 'vanzelfsprekend pijn doet om met ons team, de freelancers en onze fans het licht uit te moeten doen'.
 

related partner content for mobile comes here

De toekomst van vrouwen-weekbladen bij DPG Media

De mediaconsumptie van jonge vrouwen is steeds meer digitaal en versnipperd, zegt Nieuwenhuijs. 'Om rendabel en duurzaam te groeien binnen deze doelgroep brengt DPG Media focus aan en gaat Flair deze jonge vrouwen optimaal (online) bedienen. De oudere doelgroep raken we grootschalig met Margriet. De iets jongere vrouw bereiken we met Libelle en aan de dertigers bieden we Flair, wat in print gelijk blijft en digitaal groeit. De jongste lezeressen bereiken we met Tina.'

Moeilijke markt

Het is onrustig in de magazinemarkt. Hearst Netherlands moet reorganiseren en schrapt titels. Audax liet recent weten de jeugdtitels te staken. Magazine-uitgever New Skool Media kwam deze maand wél met positieve cijfers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Eric Shriber

Het verschil tussen het Viva Forum en magazine is het merk nooit te boven gekomen. Jammer, want Viva was eerst onderscheidend en meer op het randje dan andere vrouwenbladen. Hoe een submerk het moedermerk kan aantasten

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in