DPG Media lanceert SaaS-bedrijf Aimwel voor recruitmentsector

Aimwel introduceert advertentietechnologie voor vacaturesites die wervingscampagnes volledig automatiseert.

DPG Media lanceert Aimwel, een nieuw software-as-a-service (SaaS)-bedrijf. Het nieuwe bedrijf biedt advertentietechnologie voor vacaturesites die wervingscampagnes voor de recruitmentsector volledig automatiseert. Het platform biedt ook mogelijkheden voor andere verticale marketplaces die later volgen. Aimwel is een dochterbedrijf van DPG Media en het eerste internationale B2B-SaaS-bedrijf van de uitgever.

Het nieuwe bedrijf speelt in op krapte op de arbeidsmarkt. Doordat er een enorme hoeveelheid vacatures openstaat en er minder actieve werkzoekenden zijn, moeten jobboards uit een ander vaatje tappen.

Whitecollar en bluecollar

‘Vacaturesites hebben ondersteuning nodig bij het leveren van de resultaten die recruiters verwachten, en dat is net wat wij bieden. De markt in advertentietechnologie voor de recruitmentsector is booming en goed voor ruim 2,5 miljard euro’, zegt Lauri Koop, CEO van Aimwel.

Volgens Koop werkt Aimwel volledig ‘media-agnostisch’ en worden DPG-titels in de mediamix niet voorgetrokken. De datagedreven artificial intelligence (AI) stelt gebruikers in staat om volledig geautomatiseerde campagnes uit te voeren en te optimaliseren met de juiste mediamix. ‘Voor whitecollar-vacatures is een andere inzet nodig dan voor bluecollar-vacatures en voor een logitiek medewerker voor de gemeente Gouda is een andere inzet nodig dan voor dezelfde functie bij Bol.com.’

Aimwel is actief in Nederland (Nationale Vacaturebank, Intermediair) Engeland (Reed.co.uk) en Duitsland.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie