Overslaan en naar de inhoud gaan

DPG Media en RTL Nederland vragen ACM formeel om goedkeuring overname

Heeft de ACM 4 weken nodig of langer?
RTL en DPG
RTL en DPG

DPG Media en RTL Nederland hebben deze week formeel bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) om toestemming gevraagd voor de in december aangekondigde overname plannen. Het Belgische concern wil de Nederlandse tak van RTL overnemen voor 1,1 miljard euro.

related partner content for mobile comes here

Vanaf nu gaat de ACM onderzoek doen naar de gevolgen van de voorgenomen overname. 'Stakeholders krijgen dan de ruimte om hun visie te geven. Wij kunnen geen indicatie geven over wanneer wij met een oordeel komen', laat een woordvoerder aan Adformatie weten.

Voor de beoordeling van fusies en overnames gelden wel wettelijke termijnen. Na de melding heeft de ACM vier weken om tot een oordeel te komen. Maar bij aanvullende vragen voor de meldende partijen gaat de klok op stil. In de praktijk kan een fusieonderzoek dus langer duren.

Dat gebeurde eerder bij de overnameplannen van Talpa Network door RTL. Uiteindelijk stuitte die samensmelting op te veel bezwaren.

In tegenstelling tot de overname van Talpa Network door RTL, zijn adverteerders en mediabureaus wel enthousiast over de combinatie DPG/RTL. Het is dus afwachten of marktpartijen bezwaar aantekenen tegen de plannen. Talpa Network liet eerder weten 'verrast' te zijn door het voornemen van DPG om RTL over te nemen, maar lijkt verder geen bezwaar te zien. 'Met beide partijen hebben we altijd een goede werkrelatie gehad en we verwachten die in de toekomst te kunnen doorzetten.'  

Mocht de overname doorgaan dan blijft de naam RTL behouden en gaat RTL door als aparte divisie onder leiding van ceo Sven Sauvé.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in