De eerste DDMA Dutch CRO Awards, en de enige CRO (Conversion Rate Optimisation)-awards van Nederland, zijn 21 september gewonnen door G-Star, Philips, Bol.com en Assem.nl. Awards werden uitgereikt in de categorieën Ads Testing, Mobile, Conversion Tests en Personalisation. Naast de winnaars was er een eervolle vermelding voor Waternet.
De awards belonen het beste werk in conversie-optimalisatie en A/B-testing en zetten de koplopers in de spotlight. Ze zijn een initiatief van de DDMA Commissie CRO om de sector het belang en de kansen van Conversion Rate Optimisation te laten zien. Er werden bijna 70 cases ingezonden, waarvan de jury er 16 nomineerde.
G-Star, dat in de categorie Ads Testing won is volgens de jury ‘een fantastisch voorbeeld van het onderbouwen van business vraagstukken met behulp van CRO’.
De winnaar in de categorie Mobile is Philips, ‘dat met deze case laat zien dat ze niet 'een test bedenken' maar op basis van data en learnings over hun gebruikers een oplossing bedenken en die durven valideren door middel van een AB test’.
De case van Bol.com onderscheidde zich in de categorie Conversion Tests door ‘radicale innovatie op basis van data voor een probleem en door de combinatie van creativiteit en het gebruik van verschillende bronnen en afdelingen’.
In diezelfde categorie was er een eervolle vermelding voor Waternet ‘omdat het in een organisatie die van oudsher niet CRO minded is toch dit initiatief is gestart en heeft afgemaakt met een flinke verbetering van bedrijfsresultaten als gevolg’.
De case van Assem.nl won de award voor Personalisation: ‘Een winnaar door zijn eenvoud. Het laat zien dat veel mogelijk is wanneer je als organisatie oog hebt voor je belangrijkste segmenten’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!