Dit zijn de beste brand activations van januari

De maand waarin het Berlijns vervoersbedrijf samen met Adidas een musthave sneaker maakte en Volvo sollicitatiegesprekken liet afnemen door een auto. 

Begin januari vroegen we Adformatie-lezers om aan te geven wat zij de allerbeste merkactivatie van 2017 vonden. Er werd chauvinistisch gestemd en de winnaar is: 

Miele PowerWash – Was je schoon op Lowlands. Gefeliciteerd Buutvrij for life!

 

 

En dan nu de top 3 van januari: 

Intel – Drone Show
Bureau: in-house campagne 

Met zijn droneshows lanceert Intel een nieuwe vorm van (merk)communicatie. Het is iets dat – zeker in potentie – spectaculairder is dan vuurwerk én dat je makkelijk op maat (dus ook branded) kan maken. Hoe tof zo’n spektakel is, liet Intel zien tijdens de opening van de Consumer Electronics Show in Las Vegas. Bestuurd door één persoon gingen 250 led-verlichte drones tegelijkertijd de lucht in. Het resultaat was een prachtige choreografie boven de fonteinen van het beroemde Bellagio hotel. 

 

BVG – Limited edition Adidas sneaker
Bureau: Jung von Matt 

Jung von Matt poetst al jaren met succes het stoffige imago op van het Berlijns vervoersbedrijf. Deze pr-stunt bedacht het Hamburgse reclamebureau ter ere van BVG’s 90ste verjaardag. Samen met Adidas ontwikkelden ze een sneaker in een gelimiteerde oplage van 500 stuks. Het geheim van de schoen zit op de tong: daar is een werkende en zeer voordelige ov-jaarkaart gestikt. Honderden Berlijners trotseerden de vrieskou voor een paar sneakers en de actie werd wereldnieuws. 

 

Volvo – HR 90
Bureau: Famous Grey

Om technisch talent aan te trekken, moet je iets bijzonders verzinnen. Een auto ombouwen tot een HR-manager die een sollicitatiegesprek kan voeren bijvoorbeeld. Precies dat deed Volvo deze maand in België. Door zijn eigen technische snufjes te gebruiken, anticipeert de Volvo HR90 op wat een kandidaat zegt en kan hij gezichtsexpressies analyseren om kennis, motivatie en sociale vaardigheden te herkennen. Naast een innovatieve manier van werving is de campagne een geweldig instrument om de technische kwaliteiten van Volvo te benadrukken.

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Elke januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen. 

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Merkactivatie
De brand activation moet de identiteit van je merk uitstralen. Het creatieve concept achter die merkactivatie moet passen bij je merk, zodat het publiek meteen de correcte associatie maakt.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie