Dit zijn de 6 best gelezen communicatieblogs van 2014

Van Zwarte Piet via MH17 tot Louis van Gaal

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Welke stukken van bloggers en opniniemakers op CommunicatieOnline werden het meest gelezen het afgelopen jaar? De top-6:

1. 

Op het moment dat zo ongeveer alles wel over de Zwarte Piet-discussie leek te zijn uitgewisseld kwam Hans Laroes met zijn opiniestuk. Het ging zo ongeveer &;viral&; en werd tienduizenden keren gelezen.

2. 

Twee dagen stond de westelijke Randstad volledig in het teken van de Nuclear Security Summit. Nederland liet zien waarin een klein land groot kan zijn: Hollands glorie in elke porie. Wat waren de succesfactoren van de top? Paul Stamsnijder schetst vijf lessen vanuit communicatieperspectief:

3.  dicteert nieuwe regels voor crisiscommunicatie en journalistiek

De extreme snelheid en enorme impact van het rampennieuws vraagt om nieuwe draaiboeken, betoogt Jan Driessen.

4. 

Waaraan moet een persvoorlichter voldoen volgens de pers? Wim Verhoeven, hoofdredacteur van de Belgische krant Het Laatste Nieuws, gaf zijn visie op de rol van woordvoerder. Zijn bijdrage werd opgetekend door Paul de Ligne,

5. 

Huib Koeleman trok dit voorjaar naar Kopenhagen voor het songfestival. Hij publiceerde er enkele goed gelezen blogs erover, met als uitschieter zijn analyse en voorspelling van het optreden van Waylon.

6. 

Louis van Gaal stond niet bekend als een communicatievoorbeeld, gezien zijn mediaoptredens. Toch beschreef Erik Janson van Lewis PR hem een communicatiegoeroe. Hij formuleerde 10 lessen van Louis.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie