Welke stukken van bloggers en opniniemakers op CommunicatieOnline werden het meest gelezen het afgelopen jaar? De top-6:
1. Wie Zwarte Piet blíjft verdedigen, heeft vaak een ander probleem
Op het moment dat zo ongeveer alles wel over de Zwarte Piet-discussie leek te zijn uitgewisseld kwam Hans Laroes met zijn opiniestuk. Het ging zo ongeveer 'viral' en werd tienduizenden keren gelezen.
2. Nucleaire top: 5 reputatielessen
Twee dagen stond de westelijke Randstad volledig in het teken van de Nuclear Security Summit. Nederland liet zien waarin een klein land groot kan zijn: Hollands glorie in elke porie. Wat waren de succesfactoren van de top? Paul Stamsnijder schetst vijf lessen vanuit communicatieperspectief:
3. #MH17 dicteert nieuwe regels voor crisiscommunicatie en journalistiek
De extreme snelheid en enorme impact van het rampennieuws vraagt om nieuwe draaiboeken, betoogt Jan Driessen.
4. De 7 kenmerken van een goede woordvoerder
Waaraan moet een persvoorlichter voldoen volgens de pers? Wim Verhoeven, hoofdredacteur van de Belgische krant Het Laatste Nieuws, gaf zijn visie op de rol van woordvoerder. Zijn bijdrage werd opgetekend door Paul de Ligne,
5. Waarom Waylon het songfestival verliest
Huib Koeleman trok dit voorjaar naar Kopenhagen voor het songfestival. Hij publiceerde er enkele goed gelezen blogs erover, met als uitschieter zijn analyse en voorspelling van het optreden van Waylon.
6. De 10 lessen van communicatiegoeroe Louis van Gaal
Louis van Gaal stond niet bekend als een communicatievoorbeeld, gezien zijn mediaoptredens. Toch beschreef Erik Janson van Lewis PR hem een communicatiegoeroe. Hij formuleerde 10 lessen van Louis.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!