Gisteren werd het aantal inzendingen al bekendgemaakt. De categorie Gedrag telt 22 inzendingen, gevolgd door Merk met 9 cases en Bewustwording met 4 inzendingen.
Bewustwordingscampagne
1 Offline in het verkeer met Fietsmodus – Rijksoverheid / Ministerie van Infrastructuur en Milieu – N=5
2 Preventiecampagne Woninginbraak: Hoe Harm Alarm Nederland Veiliger Maakt - Rijksoverheid / Ministerie van Veiligheid en Justitie – N=5
3 NIX werkt - Dienst Publiek en Communicatie Ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport - Roorda Reclamebureau (i.s.m. ExPRtease)
4 Financieel Fit - ING Nederland - JWT Amsterdam (i.s.m. Mindshare, Noise, Brand New Telly)
Gedragscampagne
5 Knap Krokant van Kwekkeboom – Royaan – McCann Amsterdam (i.s.m. Initiative, Hokra, De Franse Kamer, Creative Venue, Mountain Design, Volkers)
6 De best bekeken media van Nederland – De Persgroep Nederland - TBWA\NEBOKO
7 Ontdek de verrassende wereld van Wehkamp – Wehkamp - TBWA\NEBOKO
8 KPN NosePost - Hoe KPN met een kleine disruptieve campagne een storm aan aandacht en sales van buitenlandbundels creëerde – KPN - N=5
9 Nooit meer haasten met KPN Begin Gemist – KPN – N=5
10 De All inclusive Weken: Hoe KPN met een gratis monteur als USP won op de Alles-in-1 markt - – KPN – N=5
11 Kwantum. Daar woon je beter van! – Kwantum – Canday (i.s.m. MediaValue, Yonego)
12 Andrélon Pink GTST Webisodes - Unilever / Andrélon styling – Mindshare (i.s.m. RTL Nederland)
13 Robijn met Zwitsal geur - Unilever Nederland – JWT Amsterdam (I.s.m. Social Embassy, Mindshare)
14 Het internet weet, wat jij nodig hebt – Strato – Strato (i.s.m. thjnk hamburg gmbh)
15 Vier de Oranjekoorts - Heineken - TBWA\NEBOKO (i.s.m. Brenninkmeijer & Isaacs, Boomerang Create, Operator, Wieden & Kennedy, Starcom)
16 Het 14% experiment – Skoda – Selmore Creative Agency (i.s.m. MediaCom)
17 Allsecur toeterde slapende autorijders wakker – Allsecur - Alfred International
18 Philips Airfryer: het nieuwe frituren – Philips – Carat (i.s.m. Chunk, Dare Creative)
19 Hoe Jumbo heel supermarktland op zijn donders gaf - Jumbo Supermarkten – Alfred International (i.s.m. UM, Vijf890, RTL Nederland)
20 DubbelFrisss Smaakbattle - FrieslandCampina Riedel - ACHTUNG! (i.s.m. Social 1nfluencers, MEC Nederland)
21 Hoe McDonald's een plek veroverde in de Nederlandse ontbijtroutine - McDonald's Nederland B.V. - TBWA\NEBOKO (i.s.m. Tribal DDB, OMD Nederland)
22 Brugman breekt met de categorie. Meer dan mooi. - Brugman keukens & badkamers - Eigen Fabrikaat
23 Titel: Dropshot, een ontnuchterende kijk op communicatie. Subtitel: Een case mede mogelijk gemaakt door een beperkt mediabudget. - Koninklijke De Kuyper B.V. – PHD (i.s.m. Maatschap voor Reclame)
24 Simyo VriendenDeal – Simyo – Kokoro Amsterdam
25 KitKat / Give Holland a Break - Nestlé – Confectionery - JWT Amsterdam
26 RLVNT - a new kind of agency – RLVNT – RLVNT
Merkcampagne
27 Hoe Telfort de alles-in-1-markt veroverde – Telfort – N=5
28 KPN Voel je vrij – Hoe KPN met behulp van emotie de categorie en Nederland voor zich won – KPN – N=5
29 Andrélon - Unilever Benelux – JWT Amsterdam
30 Hoe Hak uit de pot en op het bord kwam – Hak – Etcetera
31 Wat gaat het worden? / WK voetbal - ING Nederland – JWT Amsterdam
32 Hoe Jumbo de stoutste verwachtingen overtrof - Jumbo Supermarkten – Alfred International (i.s.m. UM, Vijf890)
33 Old Amsterdam: van oubollige oude kaas naar eigentijdse oude kaas met karakter – Old Amsterdam – Etcetera
34 Trouw – Twijfel – Trouw - Kokoro Amsterdam
35 Samen gaan we voor duurzaam. Eneco. – Eneco - FHV BBDO (i.s.m. OMD Nederland, The USP Company, Achtung!, Blue Mango Interactive
De EffieAwards worden op 13 oktober uitgereikt tijdens het 24 Festival in het Concertgebouw Amsterdam.