Het online bereik van videoplatform Disney+ is in de introductiemaand september 2019 direct 12,4 procent (1.805.000 personen van 13 jaar en ouder, volgens het bereiksonderzoek GfK DAM.
Op 12 september werd de dienst als proefperiode in Nederland geïntroduceerd. Het hoogste bereik heeft Disney+ onder jongeren, waarbij net iets meer 25-34 jarigen de site en/of app hebben bezocht dan de 13-24 jarigen.
In huishoudens met kinderen is het bereik in september ook hoger dan in huishoudens zonder kinderen. Opvallend is ook dat in huishoudens met kinderen tot en met 12 jaar net iets meer personen bereikt zijn dan in huishoudens met kinderen vanaf 13 jaar oud.
Derde abonnement
Het totaalbereik van de website disneyplus.com ligt in de introductiemaand met 9 procent nog net iets hoger dan het bereik van de app (7 procent). Twee derde van de bereikten bezocht Disney+ online met mobiele apparaten (smartphone/tablet), nagenoeg de helft deed dat via de pc/Laptop.
Driekwart van de bereikte personen Disney+ bezocht in dezelfde periode ook de website en/of app van Netflix; met Videoland bedraagt de overlap in september een kwart van de bereikten.
Van de ruim 1 miljoen personen die Netflix én Videoland hebben bezocht in september heeft 22 procent zich ook online georiënteerd op een derde abonnement bij Disney+.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!