Digitale revolutie in 18-delige tv-serie

ICT-bedrijf 3Com Benelux werkt samen met Veronica aan ‘De digitale revolutie’, een reeks tv-programma's over ICT-technologie. 3Com wil met haar medewerking de kennis en belangstelling voor netwerk- en communicatietechnologie bij de kijker vergroten en de naam 3Com bij een breder publiek bekendheid geven.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig te maken met computers en internet’, vertelt Alain Struyf, marketing manager van . ‘Niet alleen op het werk, maar ook thuis of op school. Toch is er over de onderliggende technologie en de mogelijkheden van ICT relatief weinig bekend bij de meeste gebruikers. 3Com en Veronica willen de technologie en de achtergronden van ICT in een breder perspectief plaatsen. Wij zullen de kijker op een onderhoudende manier laten zien hoe netwerkapparatuur en het internet functioneren en wat er nu en straks mogelijk is.’

De digitale revolutie telt 18 afleveringen, waarin 3Com steeds inhoudelijke input levert voor één onderwerp. De serie is gericht op een publiek tussen ruwweg 15 en 35 jaar, bestaande uit zowel computer-leken ('digibeten') als mensen die dagelijks gebruik maken van computers of in ICT zijn geïnteresseerd. De toon van de programma's is speels, maar de informatiedichtheid is hoog. Naast meer technische onderwerpen als firewalls, draadloze netwerken en IP-telefonie wordt er ook aandacht besteed aan algemenere zaken, zoals werken in de ICT-industrie of de maatschappelijke consequenties van mobile computing.

De eerste van de 18 wekelijkse afleveringen wordt uitgezonden op zondag 3 september; de laatste is gepland op 31 december van dit jaar. Elke aflevering wordt steeds de eerstvolgende zaterdag herhaald.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie