Digitale activiteiten helpen Axel Springer

Meer dan de helft van de inkomsten van mediaconcern Axel Springer komen uit digitale activiteiten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat is voor het eerst. De Duitse uitgever van onder meer dagbladen Bild en Die Welt kwam in het eerste kwartaal van dit jaar uit op een omzetgroei van 4,4 procent naar 692 miljoen euro. Daarvan kwam bijna 373 miljoen euro uit online media. De brutowinst voor eenmalige posten (ebitda) steeg met 13,6 procent tot 118 miljoen euro, wat neerkomt op ruim 17 procent van de omzet.

De reclameopbrengsten lagen met 406 miljoen euro 6,3 procent hoger dan een jaar eerder. Daarvan werd bijna driekwart behaald met de verkoop van online advertenties. De verkoop van bladen leverde 182 miljoen euro op, ruim 4 procent minder dan in het eerste kwartaal vorig jaar.

Bestuursvoorzitter Mathias Döpfner: &;Het feit dat wij voor de eerste keer ooit meer dan de helft van onze omzet en winst hebben gegenereerd met onze digitale activiteiten is een symbolische mijlpaal.&;

Bron: ANP.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie