Overslaan en naar de inhoud gaan

Snap en Amazon werken samen voor AR-shopping

Snapchat-gebruikers kunnen straks virtueel kleding van Amazon Fashion passen in de Snapchat-app, en doorklikken naar Amazon.
Snap x Amazon Fashion
Drie van de vier lenzen
© Afbeelding: Snap
Snap x Amazon Fashion
Drie van de vier lenzen
© Afbeelding: Snap

Snap - de maker van de app Snapchat - en Amazon slaan de handen ineen rondom winkelen via augmented reality (AR). Snapchat-gebruikers kunnen binnenkort ook kleding Amazon Fashion passen via nieuwe AR-lenzen in de Snapchat-app. De samenwerking richt zich als eerste op de Verenigde Staten.

related partner content for mobile comes here

Van zonnebril tot apres ski

Amazon en Snap starten met vier lenzen, alle vier in de categorie zonnebrillen. Die categorieën lichten producten uit die gebruikers kunnen kopen in de Amazon-webwinkel. Kiest een Snapchat-gebruiker voor de lens met klassieke zonnebrillen, dan kan de persoon allerlei zonnebrillen in die stijl passen. Een leuk product kan aangeklikt worden. De gebruiker verlaat dan de Snapchat-app en komt op de Amazon-webpagina. Daar vindt de persoon meer informatie over het product en kan hij het eventueel kopen.

De andere drie lenzen zijn apres ski-stijlen, 'ogen zoals barbie' en de best beoordeelde zonnebrillen. Volgens Amazon kunnen Snapchat-gebruikers door de samenwerking nu vele duizenden zonnebrillen passen. 

Snap en Amazon spreken in een blog de ambitie uit om na zonnebrillen meer verticale productcategorieën toe te voegen in de Snapchat-app. 

Adformatie publiceerde medio oktober een achtergrondartikel over hoe Snap(chat) werkt aan winkelen via augmented reality. Het socialmediabedrijf werkt onder andere samen met bekende kleding- en schoenenmerken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in