Premium

Dit zijn de mediapartijen die CMO's het meest innovatief en creatief vinden

CMO Report deel IV | De grote techpartijen voeren de ranking aan, TikTok op kop!

Creative media
Shutterstock

Vorig jaar vroegen we het ook in de Grote Marketing Enquête, welke mediapartijen springen eruit wat betreft innovatie en creativiteit? En als je daar meer woorden aan geeft: welke partijen denken met je mee, bedenken onverwacht gave dingen? Vorig jaar (let op: niet precies dezelfde doelgroep werd uitgevraagd, dus één op één vergelijken is lastig), sprongen de big techs er ver boven uit en ja, dat is dit jaar onveranderd. De top 6 van 'meest creatieve, innovatieve partijen' bestaat toch weer uit ‘de TikTok’s’, ‘Googles’ en ‘YouTubes’.

Meer CMO Report coverage:

Alle artikelen en interviews over CMO Report 2023 hebben we hier voor u op een rijtje gezet.

 

Silicon valley versus Mediapark

In deze enquête vallen vooral TikTok (67 pct!) en Google (52 pct) op. Wat mee zou kunnen spelen in de perceptie is dat alle content die je er vindt (dus ook van gewone gebruikers, particuliere creators), ook creatief en vernieuwend is.

Van de 'niet-tech-partijen' is DPG dan 'best of te rest' (vorig jaar ook). Het laat zelfs twee tech-partijen achter zich, te weten Linkedin en Pinterest.

In de kelder zien we twee clusters. Talpa, RTL of Mediahuis zitten bij elkaar, tussen 10 en 20 procent en als je dan nóg een trappetje afgaat, dan kom je bij de NPO (8 pct) en Discovery (6 pct). Er is werk aan de winkel op het Mediapark in Hilversum.

Welke mediapartijen vindt u innovatief/creatief?  
TikTok 67%
Google                                       52%
YouTube  31%
Meta  29%
Amazon                                      27%
Microsoft                                    27%
DPG                                          19%
Linkedin                                      19%
Pinterest                                     19%
Talpa                                         17%
RTL                                           17%
Mediahuis                                   13%
NPO       8%
Discovery                                   6%
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie