Premium

Rosella Passier (KNVB): 'Het magische oranjegevoel moet weer tot leven komen'

CMO Studio | De KNVB heeft geen geweldig imago. Passier: 'Iets dat in decennia is opgebouwd, verander je niet in een paar maanden.'

Rosella Passier (KNVB) te gast in CMO Studio
Productie: JTD Productties

In de zestiende aflevering van CMO Studio, de video- en podcastrubriek over marketing van Adformatie, bespreken we met Rosella Passier, captain of marketing bij de XP Pool van de KNVB, de actualiteit van het marketingvak, gaan we in op het laatste marketing- en merknieuws van de KNVB én roept ze ‘De Winnaar van de Week’ uit. Daarna gaat ze dieper in op de marketingstrategie van de KNVB.

Bekijk de aflevering hieronder, of beluister hem als podcast via je favoriete podcast-app. (Te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Google Podcast.)

(Meer uitgebreide thema-agenda onder de video.)

CMO Studio #16: Rosella Passier (KNVB)

Thema’s in deze aflevering van CMO Studio:

Nike gebruikt de populaire game Roblox om bewegen te promoten. Ook iets voor de KNVB?

36% van de merken haakt in op sportevenementen. Gelooft Passier in de effectiviteit daarvan?

KNVB en Albert Heijn organiseren spaaractie ‘Voetbalpassiepunten’. Zijn de vooraf gestelde doelen vast behaald?

De KNVB heeft recent Kicksfit gelanceerd, een sportconcept waarbij voetbal en fitness met elkaar worden gecombineerd in workouts van minimaal een uur. Waarom speelt de KNVB voor sportschool?

Passier roept de Winnaar van de Week uit.

De missie van de KNVB luidt: ‘Iedereen kan van voetbal genieten, op elk niveau, een leven lang!’ Hoe vertaal je dat naar meetbare doelen?

Het imago van de KNVB is traditioneel, oude witte mannen, reactief, niet altijd even adequaat, niet transparant. Wat gaat Passier daaraan doen?

De Gouden Marketingwijsheid volgens Rosella Passier

Terugkijken

CMO Studio #1: Pieter Smeets (ASN Bank): ‘Duurzaam moet niet te moeilijk zijn'

CMO Studio #2: Merijn Everaarts (Dopper): ‘Groei is een superslecht model’

CMO Studio #3: Frans Leenaars (TUI): ‘Sinds de persco van 11 mei is de deksel eraf'

CMO Studio #4: Leo Hensen (T-Mobile): ‘We zijn naar één marketingteam gegaan waarin we vier merken managen’

CMO Studio #5: David Verschoor (Hartstichting): ‘De traan is totaal niet meer onderscheidend’

CMO Studio #6: Greo Belgers (Triodos): ‘We werden als elitair gezien’

CMO Studio #7: Thecla Schaeffer (Tony’s): ‘Nederlandse reclame, het blijft altijd bij leuke kleine verhaaltjes’

CMO Studio #8: Marcel Aalders (CarpetRight): 'Marketeers moeten de taal van sales en van de CFO spreken'

CMO Studio #9: Bas Bisschops (ABN Amro): ‘Data niet alleen leidend in performance-marketing, maar ook in strategische besluitvorming'

CMO Studio #10: Corné Hoogendoorn (Corendon): ‘Wij voorspellen wat iemands volgende vakantie wordt’

CMO Studio #11: Dorkas Koenen (Rabobank): ‘Marketeers moeten littekens oplopen’

CMO Studio #12: Nienke van de Streek (Aldi): ‘Balen dat de Consumentenbond ons niet uitriep tot de goedkoopste’

CMO Studio #13: Patrick Kuijsters (Volksbank): 'Onze merkstrategie creëert veel samenhang'

CMO Studio #14: Johan van der Zanden (Albert Heijn): ‘De volgende kerstcommercial is anders dan anders’

CMO Studio #15: Andy Mosmans (Unknown Group): ‘Wij helpen oprichters hun roeping te realiseren’

CMO Studio ontvangt binnenkort Maryam Boonstra (PostNL)

CMO Day

CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day op 17 mei 2022.

House of Executives

De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie