Overslaan en naar de inhoud gaan

Familie centraal in eerste merkcampagne SOS Kinderdorpen

Het doel is om het merk te versterken en tegelijkertijd het werk van de organisatie in de breedte bekender te maken.
Familie centraal in eerste merkcampagne SOS Kinderdorpen
Familie centraal in eerste merkcampagne SOS Kinderdorpen
© And Now This / Ambassadors
Familie centraal in eerste merkcampagne SOS Kinderdorpen
Familie centraal in eerste merkcampagne SOS Kinderdorpen
© And Now This / Ambassadors

SOS Kinderdorpen presenteert een nieuwe positionering met bijbehorende merkcampagne: De kracht van familie. And Now This was in samenwerking met Marc Oosterhout verantwoordelijk voor het resultaat, met als doel het merk te versterken en tegelijkertijd het werk van de organisatie in de breedte bekender te maken.

related partner content for mobile comes here

'We doen zoveel meer'

Janet Tuinstra, hoofd corporate communicatie SOS Kinderdorpen, vertelt dat iedereen het merk kent van de dorpen: kinderen die er alleen voor staan, krijgen daar een nieuwe familie. 

‘Maar SOS Kinderdorpen doet zoveel meer dan dat. Liever zorgen we er tegenwoordig voor dat kinderen bij hun eigen familie kunnen blijven wonen. Daarom steunen we ook kwetsbare families met bijvoorbeeld opleidingen en banen. Want SOS Kinderdorpen gelooft: vanuit een liefdevolle familie hebben kinderen nog meer kans op een betere toekomst.’

Associatie met één woord

Jeroen de Korte, medeoprichter And Now This, geeft aan dat Oosterhout de basis heeft gelegd voor de merkstrategie en dat het bureau vervolgens benaderd is om de herpositionering verder te ontwikkelen.

‘We willen er met de campagne voor zorgen dat SOS Kinderdorpen geassocieerd gaat worden met één woord: “familie”. Van TV-commercial tot website, van social media tot collectant, telkens als mensen in contact komen met het merk, willen we dat ze daaraan denken. Vandaar ook de nieuwe merkregel: “De kracht van familie”.’

Animatiefilm als kern van de campagne

Het voornaamste onderdeel van de campagne is de animatiefilm, ontwikkeld in samenwerking met Ambassadors. Tuinstra. 

‘De keuze voor animatie is een spannende keuze, want doorgaans laten goede doelen in hun campagnes kinderen in schrijnende situaties zien, wat een erg doeltreffende methode is. Maar wij willen kinderen in onze zorg niet gebruiken voor onze massamediale campagnes. De animatie geeft de kern van het werk van SOS nu goed weer.’

Paul Bakker, tevens medeoprichter And Now This, voegt daar nog aan toe: ‘Omdat SOS Kinderdorpen wereldwijd actief is wilden we families uit verschillende culturen een podium geven en zo laten zien dat
familieliefde universeel is.'

Aniematiefilm SOS Kinderdorpen

SOS Kinderdorpen - De Kracht van familie

Campagne-uitrol

De geïntegreerde campagne wordt uitgerold op tv, radio, online, via social media en dagbladen.

Lees ook: Christel Hofstee nieuwe general manager Ambassadors

Credits

Client: SOS Kinderdorpen, Janet Tuinstra, Maarten Nederkoorn, Wies Engel, Willemijn van Benthem

Agency: And Now This

Creative Directors: Paul Bakker, Jeroen de Korte

Agency Producer: Tamara Wezeman

Assistant Producer: Nadya Sastrohardjo

Strategy: Marc Oosterhout

VFX Production Company: Ambassadors

Director: Nick Groeneveld

Creative Lead: Justin Blyth

Producer: Jade Durbecker, Sophie van Kooten

Project Manager: Wiarda Postma

Lead Designer & Character Design: Maureen van der Hout

Senior Designer, Layout & Storyboard: Rachelle Slingerland

2D Animation: Midhat Avdagic, Rink Hof

Editor: Oscar Marmelstein

Colorist: Matt Hare

Audio Production Company: Public Audio

Sound Designer: Joep Meijburg, Ed Meijaard

Composer: Sebastiaan Roestenburg

Senior Producer: Zoë de Regt

Artist Manager: Marissa Zandvliet

Voice-over: Edson da Graça

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in