Dean Cooman (Boomerang FT): 'De 'next gen' heeft een heel andere kijk op marketing'

Dean Cooman is een van de voorspellers van Koffiedik Kijken. Samen met hem blikken we terug op 2023 en kijken we vooruit naar 2024.

Dean Cooman.

Dean Cooman, head of talent bij Boomerang FT, is een van de voorspellers van Koffiedik Kijken 2024. Samen met hem blikken we terug op 2023 en kijken we vooruit naar het nieuwe jaar. Ook geeft Cooman een tipje van de sluier over zijn voorspelling op het evenement op 11 januari. 

Terugkijkend naar het marcomvak in 2023, waar heb je je druk om gemaakt?

Dit jaar hebben we ons met Boomerang FT beziggehouden met het bieden van bijbanen aan de 'next-gen' in de reclameindustrie. Ook hebben we merken laten zien wat de next gen-mindset inhoudt, omdat er volgens ons behoefte is aan een nieuw perspectief als het gaat om content creatie. Dit hebben we gedaan door onze eigen next gen'ers meteen bij de klant aan tafel te zetten. De nieuwe generatie weet als geen ander wie ze zelf zijn. Het komt ook overtuigender over, in plaats van dat je de klant met een oudere creative director laat praten. 

Terugkijkend naar Boomerang FT, waar ben je trots? En wat moet er beter?

Ik ben trots op de verschillende samenwerkingen die we hebben opgezet met scholen, inclusief ons partnership met Stichting IMC Weekendschool voor economisch zwakkere doelgroepen, om bij te dragen aan beroepsoriëntatie voor kinderen die zich niet snel een toekomst kunnen voorstellen in de reclameindustrie. 

In 2024 willen we de industrie nog meer bewustmaken dat er een verandering plaatsvindt in de sector als het gaat om de next gen. Ze consumeren content anders, hebben een andere kijk op marketing en spreken een taal die continu verandert.

Waarom heb je 'ja' gezegd om te komen spreken op Koffiedik Kijken?

Als we het hebben over voorspellingen voor 2024, kan het next gen-perspectief niet ontbreken. Deze groep heeft een grote invloed op hoe het sociale landschap van vandaag beweegt en verandert. 

Kun je een tipje van de sluier geven van je voorspelling?

Ik ga het hebben over de ontwikkelingen die plaatsvinden in de leefwereld van next gen, zoals girl math, roman empire en girl dinner. Hoewel deze trends ons veel amusement hebben bezorgd, is er ook een andere belangrijke opmars in 2024 waar ik het over ga hebben. 

Koffiedik Kijken

Op donderdag 11 januari verwelkomen we traditiegetrouw de marketingcommunicatie-industrie in het Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT) te Amsterdam tijdens Koffiedik Kijken, dé nieuwjaarsbijeenkomst van ons mooie vak. Koffiedik Kijken is een initiatief van Adformatie, BvA, VIA en DDMA. Abonnees van Adformatie krijgen korting op hun ticket.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie