DDB & Tribal Amsterdam kreeg de opdracht om een bewustwordingscampagne te creëren voor het Verbond van Verzekeraars. Eén van de doelstellingen van het verbond is om het imago van de verzekeringstak te bevorderen. De boodschap die in deze campagne overgebracht dient te worden luidt: ‘Fijn dat we verzekerd zijn'.
Daarvoor maakte het bureau een reeks tv-commercials en online films, waarin een antwoord wordt gezocht op de vraag: hoe zou onze wereld eruit zien zonder verzekeringen? DDB & Tribal Amsterdam: 'Er wordt op luchtige wijze duidelijk gemaakt dat het fijn is dat we verzekerd zijn.' Begin dit jaar ging de eerste tv-commercial live. (Volgens het vakplatform voor de verzekeringsbranche AM sloeg die commercial de plank 'volledig mis'.) Nu is de eerste online film gelanceerd. Die laat middels de verborgen camera zien hoe saai het is als een ritje in de Spin op bejaardensnelheid wordt afgewerkt.
Het Verbond van Verzekeraars, de brancheorganisatie van verzekeringsmaatschappijen in Nederland, wil duidelijk maken dat verzekeringen bewegingsvrijheid bieden. Mensen zijn zich volgens het verbond namelijk niet meer zo bewust van het ‘waarom’ van verzekeren. De gezamenlijke verzekeraars: 'Sterker nog, voor sommigen voelt verzekeren als een noodzakelijk kwaad. Niet iedereen beseft dat verzekeringen er juist voor zorgen dat je kunt doen wat je wilt. En dat zonder al te grote belemmeringen.'
Credits
Titel: Kermis
Klant: Verbond van Verzekeraars
Eindverantwoordelijke klant: Cor Groeneweg, Borre Benjamins
Bureau: DDB & Tribal Amsterdam
Credits: DDB & Tribal Amsterdam
Productiemaatschappij: Holy Fools
Regisseur: Jelle de Jonge
Producer: Collin Maas, Sanne Rosinga
D.O.P.: Hidde Boorsma
Off-line editor: Taco Aerts
On-line edit: The Ambassadors
Geluidsstudio: The Ambassadors
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!