Hoe dit tot stand gekomen is vertelt de verantwoordelijke designstrateeg Sol Sender op de site van zijn huidige designbureau. Een erg leuk kijkje in de keuken.
In deze opdracht ontwikkelde zijn team vele verschillende logo's waarvan er drie verder uitgewerkt zijn. Vele opties, schetsen en de drie uitgewerkte voorstellen komen terug in de twee interviews.
Ik kan niet al te veel beelden uploaden, kijk daarom bij Logo Desig Love voor een volledig overzicht. Hieronder wel een aantal mooie schetsen en voorstellen die het ver gebracht hebben.
Onderstaande optie wil ik wel even laten zien, omdat de runner-up was. Dit logo gaat vooral uit van de conversatie die Obama wil aangaan met de kiezers. Sterk concept, maar misschien niet iets te campagne matig en vernieuwend zoals Senden het zelf zegt.
Wat mij betreft hebben alle drie logo's die de eindfase gehaald hebben wel iets. Sterke logo's met een sterk idee. De andere twee logo's zijn iets sterker op communicatie niveau toe te passen, maar het logo dat het geworden is sterks als beeldmerk op zich en zoals Senden het omschrijft "The strongest logos tell simple stories." Het logo is bovendien erg goed toe te passen en aan te passen voor de verschillende doelgroepen.
Zie hier voor de overige voorstellen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!