Diesels nieuwste 'Intimate' campagne voor ondergoed is sexy en provocerend te noemen. Op de foto’s in de advertenties houden de modellen een tv- of computerscherm beet waarop hun eigen intieme delen zijn uitvergroot. De artistiek verantwoorde foto’s roepen een gevoel op van erotische verlangens, waar niet alleen wordt verlangd naar de ander maar ook naar het zelf.
Geschokt zijn we anno 2009 natuurlijk niet zo snel meer, maar provocerende foto’s van zwoele modellen in ondergoed doet je toch even iets langer kijken dan je gewend bent. En dat is natuurlijk precies de bedoeling van Diesel. Met name de foto hierboven waarop een jongen naar zijn eigen intieme delen op een tv-scherm kijkt, is op z’n minst opmerkelijk te noemen. De jongen lijkt volledig op te gaan in het zien van de foto van zichzelf, en neigt deze advertentie zelfs naar homoseksuele erotiek. Zou Diesel via deze advertentiereeks ook de homoseksuele doelgroep willen aanspreken?
Misschien is het gewoon een kwestie van interpretatie, maar schijnbaar ben ik niet de enige die het thema boys-like-boys terugziet in de campagne.
Fan van de campagne van Diesel? Bekijk dan ook de nieuwste lente/zomer campagne via deze site.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!