Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo zit de moderne man in elkaar

Consumenten laten zich steeds minder makkelijk voorspellen. Consumenten zijn ‘multividuen’ geworden, kameleons met meerdere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor menig fmcg marketeer is de boodschapper nog steeds de ‘vrouw 25-45 jaar’. Mentaliteitskenmerken houden zich echter niet aan categorieën van leeftijd en inkomen. SMM werkt daarom met 16 kernvariabelen; macht, onafhankelijkheid, nieuwsgierigheid, berusting, orde, spaarzaamheid, eer, idealisme, sociale contacten, familie, status, competitie, romantiek, eten, lichaamsbeweging, kalmte.

related partner content for mobile comes here

Er werden daarmee zes typen mannen gevonden:

Type 1: De Streber. Deze man hecht relatief veel waarde aan macht en status en is bovengemiddeld nieuwsgierig. Hij scoort laag op berusting, spaarzaamheid en familie.

Type 2: De Planner. Deze man kenmerkt zich door orde en structuur, principes, en spaarzaamheid. Sociale contacten zijn van relatief minder belang.

Type 3: De Familie Man. De persoonlijkheid van dit type wordt gekarakteriseerd door familiewaarden, sociale contacten, en idealisme.
Type 4: De Genieter. Deze man heeft een sterk hedonistisch profiel. Hij wil genieten en lol maken. Hij wil ondernemend en actief zijn.

Type 5: De Criticus. Deze man is ontevreden en heeft het gevoel niet bereikt te hebben wat hij wil. Hij heeft zijn leven niet onder controle. Hij pareert dat gevoel door kritiek te uiten op de maatschappij. Hij is het slachtoffer: de wereld is oneerlijk.

Type 6: De Vrijbuiter. Deze man is wars van conventies. Doen en laten wat je wilt, onbezorgd en relaxed zijn, dat is wat hij nastreeft. Hij haat planning, regeltjes. Ook de normen en waarden discussie laat hem koud.

Wat dit betekent voor de communicatie en marketingaanpak staat in het Tijdschrift voor Marketing van deze maand.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in