Overslaan en naar de inhoud gaan

NS schrapt radiospot kinderopvang

Op verzoek van de brancheorganisatie voor de kinderopvang, MOgroep, heeft hebben De Nederlandse Spoorwegen (NS) een radiospot voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Nederlandse Spoorwegen (NS) vragen ouders in de commercial ‘waarom ze hun kind dumpen in de crèche' als ze in de zomer met het gezin voordelig per trein naar het strand kunnen. MOgroep noemde het spotje beledigend en imagoschadend voor de branche. De NS zou een beeld neer hebben gezet wat niets te maken heeft met de realiteit.

related partner content for mobile comes here

Een woordvoerder van het spoorbedrijf stelt ‘dat er gebruik was gemaakt van spreektaal, maar dat natuurlijk rekening gehouden moet worden met gevoeligheden van anderen'.
De gevolgen voor de NS van het intrekken van het spotje zijn volgens de zegsman van de NS te overzien. ‘Wij hadden een hele serie van negentien over de Zomertoer in de maanden juli en
augustus, dat zijn er dan nu achttien (ANP).'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in