Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple helpt klanten beter

Weg met die ongemakkelijke online helpdesk: Apple richt nu in zijn winkels speciale hoekjes in waar experts klanten helpen met vragen over…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de Apple-winkel in San Francisco, 'The Studio' staan ze al; Apple-techneuten en professionals op het gebied van film, webdesign, video en muziek, die enthousiast consumenten te woord staan die het even niet meer snappen. Vooral ouderen schijnen gebruik te maken van de mogelijkheid om vragen te kunnen stellen over kabeltjes en draadloze opties, maar ook dvd's branden en foto's bewerken.

related partner content for mobile comes here

Deze vorm van klantenservice werkt goed voor Apple, want het enthousiasme van de experts straalt direct over naar de klant, die nu eens goed uitgelegd krijgt wat er eigenlijk allemaal mogelijk is met laptops, digitale camera's, muziek downloaden en branden, draadloos internetten, maar ook hoe je adressen print op labels, en ga zo maar door. De techneuten zijn geen verkopers en werken niet op commissiebasis, dus er wordt de klant na zijn of haar vraag niets aangesmeerd.

De helpdesk in de Apple-winkel is volgens kenners een gouden vondst, ook omdat Apple maar een klein marktaandeel heeft, het aantal klanten zal in eerste instantie niet de spuigaten uitlopen. Daarnaast is het een prachtig loyalty-instrument, want precies past in de strategie van Apple. Want: een tevreden klant is de beste verkoper van je product.

Er staan al Apple-winkels in Londen, Chicago en dus ook in San Francisco. In Pittsburgh en Century City zijn kleinere, en er komen er nog 110 bij in de VS, Canada, Groot Brittannië en Japan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in