Zo zet je Black Friday slim in voor jouw merk met behulp van contextual AI
Seedtag is leider op het gebied van Contextual Artificial Intelligence in Europa en Latam. Door contextuele advertenties te leveren via haar eigen AI-technologie op basis van Machine Learning algoritmes, biedt seedtag adverteerders een effectief alternatief voor het gebruik van cookies, door de doelgroep te targeten op basis van hun real-time interesses.
Lees meerSeedtag biedt creatieve en op maat gemaakte oplossingen zodat een merk geïntegreerd wordt in afbeeldingen, video's en content. Om deze advertenties uit te leveren, past seedtag haar eigen AI-technologie toe die redactionele content analyseert en categoriseert en begrijpt op een bijna menselijk niveau. Zo wordt brand safety gegarandeerd en worden advertenties gepositioneerd op de beste content voor elk merk.
Seedtag's creative ad server heeft de kracht om prachtige op maat gemaakte ad units aan te passen aan elke campagne, context en doelgroep. Op deze manier kan seedtag de impact van merken vergroten en maximaliseren door hun boodschap af te stemmen op verschillende doelgroepen in specifieke contexten.
Vandaag de dag heeft het bedrijf meer dan 180 werknemers en een belangrijke internationale aanwezigheid met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Mexico, Brazilië, Colombia en Duitsland. Bovendien heeft het bedrijf, na een historisch jaar met recordomzet, twee belangrijke overnames gedaan, AtomikAd in Italië en Recognified in Duitsland.
Na zeven jaar ontwikkelen van hun contextuele technologie, is seedtag in staat geweest om verder te gaan dan contextuele targeting, en heeft contextuele data planning tools en real-time inzichten opgenomen in haar aanbod. Bovendien pioniert seedtag met nieuwe technologieën zoals contextuele lookalike, wat beter presteert dan traditionele contextuele of doelgroep targeting.


Maar naar wat voor producten zoeken consumenten eigenlijk vooral in deze periode? Seedtag’s contextual AI-systeem Liz deed waardevolle inzichten op, zodat je als merk een zo effectief mogelijke campagne kunt neerzetten.
Rond Black Friday worden er online veel artikelen gepubliceerd, maar niet alle artikelen worden even goed gelezen. Consumenten blijken in deze periode vooral geïnteresseerd te zijn in specifieke onderwerpen. Door je als merk of adverteerder op deze onderwerpen te richten en op bijpassende plekken te adverteren, vergroot je de kans om relevant te blijven en een breed publiek aan te spreken.
De populairste productcategorieën tijdens Black Friday
Liz bestudeert dagelijks meer dan 80 miljoen artikelen en identificeert zo waardevolle trends en interessegebieden voor adverteerders. De uitgebreide dataset leverde een aantal interessante inzichten op. Welke categorieën rond Black Friday veruit de meeste aandacht blijken te trekken? Beauty, fashion en tech. Dit patroon komt overeen met waar consumenten het meeste geld aan uitgaven tijdens Black Friday in 2022 (NIQ).
Graven we nog een laagje dieper in Liz’ analyse, dan blijken er ook binnen beauty, fashion en tech bepaalde onderwerpen populairder te zijn dan anderen. In de categorie beauty zijn ‘parfum’ en ‘make-up’ veruit het populairst, en dan met name beautyproducten van natuurlijke oorsprong. Binnen de categorie fashion zijn schoenen met name populair, vooral als ze comfortabel zijn of als er beroemdheden bij worden betrokken. Kijk je naar tech, de populairste categorie, dan doen vooral laptops het steeds beter en blijven bekende merken erg gewild.
Haal het meeste uit je advertenties met contextual AI
Nadat je hebt besloten welke producten je wilt promoten, komt de volgende belangrijke stap: waar ga je de advertenties plaatsen? Een studie van Silverpush toonde aan dat mensen 50% meer geneigd zijn om te klikken op contextual ads dan op overige ads. Liz signaleert niet alleen trends, maar matcht lezers ook met voor hen interessante advertenties gebaseerd op de context die zij op dat moment consumeren. Denk aan een Black Friday-aanbieding voor warme laarzen in een artikel over schoenentrends.
Volgens 3radical raakt 52% van de consumenten gefrustreerd wanneer ze advertenties en aanbiedingen ontvangen die niet relevant voor hen zijn. Des te efficiënter dus om contextual AI in te zetten voor je advertenties. Door consumenten op de momenten te bereiken waarop hun interesse het grootst is, win je ze voor je tijdens Black Friday.
Seedtag is leider op het gebied van Contextual Artificial Intelligence in Europa en Latam. Door contextuele advertenties te leveren via haar eigen AI-technologie op basis van Machine Learning algoritmes, biedt seedtag adverteerders een effectief alternatief voor het gebruik van cookies, door de doelgroep te targeten op basis van hun real-time interesses.
Lees meerSeedtag biedt creatieve en op maat gemaakte oplossingen zodat een merk geïntegreerd wordt in afbeeldingen, video's en content. Om deze advertenties uit te leveren, past seedtag haar eigen AI-technologie toe die redactionele content analyseert en categoriseert en begrijpt op een bijna menselijk niveau. Zo wordt brand safety gegarandeerd en worden advertenties gepositioneerd op de beste content voor elk merk.
Seedtag's creative ad server heeft de kracht om prachtige op maat gemaakte ad units aan te passen aan elke campagne, context en doelgroep. Op deze manier kan seedtag de impact van merken vergroten en maximaliseren door hun boodschap af te stemmen op verschillende doelgroepen in specifieke contexten.
Vandaag de dag heeft het bedrijf meer dan 180 werknemers en een belangrijke internationale aanwezigheid met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Mexico, Brazilië, Colombia en Duitsland. Bovendien heeft het bedrijf, na een historisch jaar met recordomzet, twee belangrijke overnames gedaan, AtomikAd in Italië en Recognified in Duitsland.
Na zeven jaar ontwikkelen van hun contextuele technologie, is seedtag in staat geweest om verder te gaan dan contextuele targeting, en heeft contextuele data planning tools en real-time inzichten opgenomen in haar aanbod. Bovendien pioniert seedtag met nieuwe technologieën zoals contextuele lookalike, wat beter presteert dan traditionele contextuele of doelgroep targeting.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid