Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo prikkel je millennials in hun offline-leven

Geloof het of niet, maar er zijn momenten dat ze hun smartphone liever op zak houden.
Partner
Schiphol Media

Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.

Miniatuurvoorbeeld
© schiphol media
Miniatuurvoorbeeld
© schiphol media

‘Alsjeblieft niet nog een app, ik heb al zó veel apps…’

Millennials, het zijn net mensen. Kritisch, ijdel, onzeker, gestrest, gelukkig, uitgesproken, sociaal en altijd op zoek naar iets nieuws. Online adverteerders weten dankzij Silicon Valley aardig hoe ze bij deze doelgroep op de juiste knoppen moeten drukken. Maar er zijn nog genoeg momenten waarop jongeren even niét met hun neus in een smartphone zitten. En waar hebben ze dan behoefte aan? Schiphol vroeg het internationale reizigers tussen de 17 en 28.

 

‘Ik zet ‘m even op stil’

Apps maken het leven in veel opzichten een stuk makkelijker, maar ze zorgen ook voor een constante stroom aan prikkels. Pushberichten, updates, advertenties, likes, appjes: er is geen ontkomen aan. Neemt de stress toe? Dan richten mensen zich liever op hun fysieke omgeving, en jongeren zijn hierop geen uitzondering. Door de reisspanning die ze op Schiphol ervaren, vertrouwen ze er voor navigatie en informatie liever op de borden. En ook als het op ontspanning, aankopen en vermaak aankomt, houden ze hun smartphone vaker op zak. Daar liggen dus kansen voor ondernemers, adverteerders en dienstverleners.

 

‘Wow moet je dit zien!’

Waar millennials hun apps graag strak, clean en overzichtelijk hebben, zijn ze offline veel gevoeliger voor nostalgie, ambacht en gezelligheid. Wil je ze verleiden? Zorg dan dat je opvalt. Met een sfeervol industrieel interieur bijvoorbeeld, een artistieke invalshoek of uniek concept. Jongeren laten zich graag verrassen, dus besteed veel aandacht aan opvallende details. Ben je meteen lekker instagrammable.

 

‘Ach die paar euro’

Jongeren zijn gewend om alles online te vergelijken en doen dan ook minder snel grote impulsaankopen wanneer ze onderweg zijn. Maar dat betekent niet dat ze geen geld uitgeven. Een aanzienlijk deel van hun budget gaat op aan experiences. Zo trekken ze graag hun portemonnee voor goed eten, maar dan moet de sfeer ook perfect zijn. Daarnaast zoeken ze ontspanning en actie, zoals (retro) videogames of een potje tafelvoetbal. Wie de weg wil vinden naar de hoofden en harten van millennials, zou zich dus kunnen richten op kleine aankopen en korte avonturen van uitstekende kwaliteit.

 

Kwalitatief jongerenonderzoek in internationale omgeving

Schiphol is een perfecte plek om het gedrag van millennials onder de loep te nemen. In 2017 reisden bijna 8 miljoen jongeren tussen de 17 en 28 jaar via de luchthaven. Om deze groeiende doelgroep beter te leren kennen, sloeg de luchthaven de handen ineen met onderzoeksbureau Youngworks. Op basis van de resultaten wordt de komende tijd geëxperimenteerd met nieuwe horecaconcepten, sfeerelementen en activiteiten op de luchthaven.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Schiphol Media

Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in