Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei Schiphol leidt tot meer media-exposure

De toenemende drukte op en rond de luchthaven biedt adverteerders interessante perspectieven.
Schiphol Media

Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Afgelopen jaar reisden 68,4 miljoen mensen van, naar of via Schiphol: bijna 5,3 miljoen (7,7%) meer dan in 2016. Daardoor kwamen nog meer vakantiegangers en zakenreizigers op de luchthaven in aanraking met acties en uitingen van adverteerders.  



Arthur de Groot, sales director Schiphol Media: ‘Het aantal reizigers via Schiphol is de laatste jaren sterk toegenomen en ook in 2018 verwachten we weer te groeien. Naast enorme bezoekersaantallen hebben we ook erg aantrekkelijke doelgroepen en geavanceerde manieren om deze te bereiken. Achter de douane komt 60% van ons publiek uit het buitenland. Dat maakt onze digitale en fysieke media-objecten zeer interessant voor internationaal georiënteerde merken. Maar ook Nederlandse doelgroepen en specifieke bezoekersstromen – zoals zakenreizigers – kunnen we uitstekend targetten met kwalitatief hoogstaande mediaproducten.’

Ontwikkeling op andere vlakken
Qua groei was 2017 sowieso een goed jaar voor Schiphol. Zo werden er 496.747 vliegbewegingen gemaakt. Dat is een toename van 3,7% ten opzichte van het jaar ervoor. Het vrachtvolume steeg met 5,4% naar 1,75 miljoen ton en Schiphol bood 326 bestemmingen aan, vier meer dan in 2016.


Qua groei was 2017 sowieso een goed jaar voor Schiphol. Zo werden er 496.747 vliegbewegingen gemaakt. Dat is een toename van 3,7% ten opzichte van het jaar ervoor. Het vrachtvolume steeg met 5,4% naar 1,75 miljoen ton en Schiphol bood 326 bestemmingen aan, vier meer dan in 2016.

Qua groei was 2017 sowieso een goed jaar voor Schiphol. Zo werden er 496.747 vliegbewegingen gemaakt. Dat is een toename van 3,7% ten opzichte van het jaar ervoor. Het vrachtvolume steeg met 5,4% naar 1,75 miljoen ton en Schiphol bood 326 bestemmingen aan, vier meer dan in 2016.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Schiphol Media

Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in