Groei Schiphol leidt tot meer media-exposure
Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.
Afgelopen jaar reisden 68,4 miljoen mensen van, naar of via Schiphol: bijna 5,3 miljoen (7,7%) meer dan in 2016. Daardoor kwamen nog meer vakantiegangers en zakenreizigers op de luchthaven in aanraking met acties en uitingen van adverteerders.
Arthur de Groot, sales director Schiphol Media: ‘Het aantal reizigers via Schiphol is de laatste jaren sterk toegenomen en ook in 2018 verwachten we weer te groeien. Naast enorme bezoekersaantallen hebben we ook erg aantrekkelijke doelgroepen en geavanceerde manieren om deze te bereiken. Achter de douane komt 60% van ons publiek uit het buitenland. Dat maakt onze digitale en fysieke media-objecten zeer interessant voor internationaal georiënteerde merken. Maar ook Nederlandse doelgroepen en specifieke bezoekersstromen – zoals zakenreizigers – kunnen we uitstekend targetten met kwalitatief hoogstaande mediaproducten.’
Ontwikkeling op andere vlakken
Qua groei was 2017 sowieso een goed jaar voor Schiphol. Zo werden er 496.747 vliegbewegingen gemaakt. Dat is een toename van 3,7% ten opzichte van het jaar ervoor. Het vrachtvolume steeg met 5,4% naar 1,75 miljoen ton en Schiphol bood 326 bestemmingen aan, vier meer dan in 2016.
Qua groei was 2017 sowieso een goed jaar voor Schiphol. Zo werden er 496.747 vliegbewegingen gemaakt. Dat is een toename van 3,7% ten opzichte van het jaar ervoor. Het vrachtvolume steeg met 5,4% naar 1,75 miljoen ton en Schiphol bood 326 bestemmingen aan, vier meer dan in 2016.
Qua groei was 2017 sowieso een goed jaar voor Schiphol. Zo werden er 496.747 vliegbewegingen gemaakt. Dat is een toename van 3,7% ten opzichte van het jaar ervoor. Het vrachtvolume steeg met 5,4% naar 1,75 miljoen ton en Schiphol bood 326 bestemmingen aan, vier meer dan in 2016.
Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid