Overslaan en naar de inhoud gaan

Laat je merk deze kerst stralen op Schiphol

Kerststress? Niet voor de doorgewinterde marketeer. Die bewaart de rust en voor de feestmaand. Met campagnes voor glitters als resultaat.
Partner
Schiphol Media

Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.

Miniatuurvoorbeeld
Dior Kerstboom
© Dior Kerstboom
Miniatuurvoorbeeld
Dior Kerstboom
© Dior Kerstboom

Voorafgaand aan de feestdagen krijgen consumenten veel interessante kerstpromo’s te zien. Ook op Schiphol kiezen merken voor mooie, ontroerende en opvallende kerstcampagnes. Begrijpelijk, want rond de feestdagen zijn reizigers namelijk in een feeststemming én op zoek naar leuke cadeaus. Dit zorgt ervoor dat de campagnes enorm veel impact hebben. Tel er de hoge reizigersaantallen bij op en je snapt: adverteren op Schiphol in december is een feestje! Om vast in de stemming te komen, hier drie fraaie kerstcampagnes uit de afgelopen jaren.

Aan tafel bij KLM

Niemand zou zich met kerst eenzaam moeten voelen. Om die reden zette KLM tijdens holiday season 2016 een feestelijke kersttafel midden in een van de vertrek-lounges op Schiphol. Alleen: deze gedekte dis stond wel op vier meter hoogte. Telkens als een nieuwsgierige reiziger plaatsnam op een van de krukjes onderaan de tafel, zakte deze automatisch een stukje naar beneden. Een prachtig sociaal experiment, dat KLM terecht het Bonding Buffet noemde. Het hartverwarmende filmpje ging de hele wereld over.

ING brengt licht in donkere dagen

Delen hoort bij kerstmis. ING maakte in 2012 daarom een mooi gebaar door een interactieve kerstboom op Schiphol neer te zetten. Iedereen kon voor één euro online een lichtje aan doen. Zo haalde ING ruim tweehonderdduizend euro op, bedoeld voor een onderwijsproject in Ethiopië. Het project was onderdeel van Chances for Children, een samenwerkinsgverband tussen ING en UNICEF. Leuk detail: de namen van alle donateurs verschenen in de ING-boom.

Dior brengt je in kerstsferen

Zelfs mensen met een allergie voor kerst moeten vorig jaar onder de indruk zijn geweest van de kerst-domination van Dior, inclusief immense Dior-kerstboom in Lounge 2. Samen met aantrekkelijke instore-promoties in de vaste winkels en een nabijgelegen pop-upstore zorgde de boom voor een kerstsfeer waar je niet omheen kon. Zo creëerde Dior een unieke ambiance van Christmas glamour. Die bleef niet onopgemerkt, de boom werd veelvuldig gedeeld op social media. Onder andere door Romee Strijd, een de angels van Victoria’s Secrets.

Adverteer ook op Schiphol

Ook dit jaar hebben we op Schiphol een paar stralende acties. Zo geurt bijna heel Schiphol compleet naar Rituals, dankzij de Rituals-domination. En schittert Scotch en Soda in Lounge 2 met een prachtige Kerstboom. Benieuwd hoe we ook jouw merk nog deze (of volgende) kerst laten stralen? Neem gerust contact op met ons Media-team.

Rituals
Rituals Rituals
Scotch & Soda
Scotch & Soda Scotch & Soda

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Schiphol Media

Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in