Overslaan en naar de inhoud gaan

YouTube breidt toppositie onder jongeren uit

YouTube stijgt in gebruiksduur, ook gebruik Instagram onder jongeren in de plus.
YouTube
YouTube

YouTube blijft het meest gebruikte platform blijft onder jongeren (96 procent online bereik in oktober 2020, leeftijd 13-24 jaar), zo blijkt uit GfK Crossmedia Link (GXL) van oktober 2020. De gemiddelde tijd die online besteed wordt op YouTube steeg in een jaar tijd van gemiddeld 64 naar 67 minuten per dag onder de doelgroep (online op smartphone, tablet en pc/laptop, zonder de tijd op het televisiescherm).

related partner content for mobile comes here

Onder overige (sociale-)videoplatforms met advertising is een sterke stijging te zien in het gebruik van Instagram; het maandbereik steeg in een jaar tijd van 71 naar 87 procent onder jongeren.

Ook TikTok maakt een duidelijke groei door onder jongeren, terwijl Snapchat juist minder vaak gebruikt werd door hen. TikTok verdubbelde haar tijd per actieve dag in oktober ten opzichte van een jaar eerder.

GfK_oktober2020

Binnen GXL wordt zowel het online gebruik als de kijktijd naar televisiezenders gemeten. Hieruit blijkt dat de tijd die jongeren op YouTube, Instagram, Snapchat en TikTok besteden ongeveer gelijk is aan hun televisiekijktijd (25 grootste live tv-zenders).

Online videoplatform Videoland doet het ook goed en steeg in maandbereik van 16 naar 21 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in