Overslaan en naar de inhoud gaan

Christian Burgers over de mooiste metaforen, foute frames en hybride communicatie

Als bijzonder hoogleraar Strategische Communicatie aan de UvA buigt Christian Burgers zich over de rol van taal in strategische communicatie
Christian Burgers
Christian Burgers
© Foto: Eran Oppenheimer
Christian Burgers
Christian Burgers
© Foto: Eran Oppenheimer

Een van de mooiste metaforen vindt Christian Burgers die van Robbert Dijkgraaf, de natuurkundige. Die typeerde wetenschap ooit als het zoeken naar het begin van het plakbandrolletje. Burgers: ‘Hij beschreef hij het fenomeen dat het in de wetenschap heel lang kan duren voor er een initiële doorbraak is, waarna de ontwikkelingen ineens snel op elkaar volgen. Zo’n plakbandje dat je met je nagel moet zoeken en lospeuteren is een specifiek metafoor dat een duidelijk beeld oproept. Je begrijpt direct wat hij bedoelt’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in