Overslaan en naar de inhoud gaan

Wie kijkt naar online ads?

44 procent van de Amerikanen geeft aan online een commercial voor een merk of product te hebben bekeken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

42 procent zegt dat ze naar een advertentie hebben gekeken en of hebben gelezen en 15 procent meldt dat ze op een banner of een pop-up hebben geklikt.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit onderzoek van Ipsos Open Thinking, dat ook keek naar waarom ze naar een online commercial kijken, of een advertentie lezen.

Er worden verschillende redenen gegeven. 37 procent van de ondervraagde Amerikanen kijkt naar een commercial of een advertentie omdat ze geïnteresseerd zijn in het product of het merk.

34 procent geeft aan dat ze op een of andere manier gedwongen worden om er naar te kijken voordat ze iets kunnen bekijken wat ze echt willen zien. Een derde zegt dat ze naar de commercial of advertentie kijken omdat het gaat om een product waar ze op dat moment in geïnteresseerd zijn.

Andere redenen:
13 procent kijkt omdat een vriend het aanraadde;
11 procent omdat er een leuke beroemdheid in zit;
9 procent omdat er aantrekkelijke mensen te zien zijn.

Amerikaanse vrouwen kijken vaker dan mannen naar online commercials, 51 procent tegenover 38 procent.

De groep tussen de 18 en 34 jaar kijkt het meest naar online commercials (50 procent), maar de groep daarboven, van 35 tot 49 jaar heeft vaker naar een advertentie gekeken of hem gelezen (44 procent) of heeft op een pop-up of banner geklikt (19 procent).

Mannen worden meer beïnvloed dor humor in de commercial dan vrouwen (32 tegenover 27 procent), het bedrijf (30 tegenover 23 procent), speciale effeceten mooie beelden ( 16 - 10 procent) de beroemdheid of spreker in het filmpje (13 - 8 procent) en aantrekkelijke of bijzondere mensen (14 procent tegenover 5 procent).

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in