Overslaan en naar de inhoud gaan

Van Dantzig Communicatiepartners start door

Het Goudse communicatie-adviesbureau Van Dantzig Communicatiepartners (VDCP) maakt een doorstart. Senior-adviseurs Cees Siermann en Rob van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorige week dat Van Dantzig, een van de oudste communicatiebureaus in Nederland, failliet was gegaan. De bedrijfsbeëindiging was een direct gevolg van het overlijden van eigenaar en oprichter Ed van Dantzig in september 2012.

related partner content for mobile comes here

Curator Wytze van Leuveren sprak tegen CommunicatieOnline van een ‘unieke situatie’. Niemand van de erfgenamen heeft zich met het bedrijf bemoeid na zijn overlijden, vertelde hij. ‘Ook de eigenaar heeft, ondanks dat hij ernstig ziek was, geen maatregelen genomen voor de onderneming.’

Cees Siermann, die 6 jaar bij het bureau werkt (met een tussenstap van 2 jaar bij KPMG) en Rob van der Woude, ruim 15 jaar werkzaam bij het bureau, kwamen snel tot overeenstemming dat ze de onderneming wilden doorzetten.

Dat is hen na overleg met de curator gelukt. Welke regelingen er zijn getroffen met de schuldeisers weet Siermann niet. ‘De curator heeft ons verteld dat dit informatie was die hij niet met ons hoefde te delen. Ik ben in ieder geval blij dat er een oplossing is gevonden.’

Ze gaan het bureau verder opbouwen in een structuur van geselecteerde associés en freelance communicatieprofessionals, in een flexibele schil om het bureau. Er moest wel afscheid worden genomen van vier medewerkers, Siermann verwacht met ze te zullen blijven samenwerken op projectbasis.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in