Wakker Dier verrast door succes eigen actie


“Het was eigenlijk vrij onverwacht dat bedrijven zoals Hema en Burger King zo snel omvielen,” aldus Sjoerd van der Wouw van de stichting zondag in het programma Vroege Vogels op Radio 1. Veel instanties en bedrijven, zoals ook Unox, McDonald’s en de Vereniging van Keurslagers hebben inmiddels besloten uiterlijk per 1 januari 2009 te stoppen met de verwerking van vlees van pasgeboren onverdoofd gecastreerde biggen.
De spotjes van de stichting waren de afgelopen maanden veelvuldig op de radio te horen. Daarin nagelde Wakker Dier steeds één bedrijf aan de schandpaal. Van der Wouw: “Dan waren we op maandag een spotje aan het opnemen dat de volgende dag werd uitgezonden en 's middags belde zo'n bedrijf al om te vertellen dat ze alleen nog goed vlees zouden gaan gebruiken en of die spot van de radio af mocht. Konden we meteen een nieuw spotje opnemen met de naam van een ander bedrijf erin.”
Na het succes van deze campagne wil de stichting zich meer gaan richten op Nederlands vlees dat bedoeld is voor de export, waarvoor nog wel veelal onverdoofd wordt gecastreerd.(ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid