Overslaan en naar de inhoud gaan

Wakker Dier verrast door succes eigen actie

De leden van de stichting Wakker Dier zijn verbaasd en aangenaam verrast door het succes van hun campagne tegen het onverdoofd castreren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

“Het was eigenlijk vrij onverwacht dat bedrijven zoals Hema en Burger King zo snel omvielen,” aldus Sjoerd van der Wouw van de stichting zondag in het programma Vroege Vogels op Radio 1. Veel instanties en bedrijven, zoals ook Unox, McDonald’s en de Vereniging van Keurslagers hebben inmiddels besloten uiterlijk per 1 januari 2009 te stoppen met de verwerking van vlees van pasgeboren onverdoofd gecastreerde biggen.

related partner content for mobile comes here

De spotjes van de stichting waren de afgelopen maanden veelvuldig op de radio te horen. Daarin nagelde Wakker Dier steeds één bedrijf aan de schandpaal. Van der Wouw: “Dan waren we op maandag een spotje aan het opnemen dat de volgende dag werd uitgezonden en 's middags belde zo'n bedrijf al om te vertellen dat ze alleen nog goed vlees zouden gaan gebruiken en of die spot van de radio af mocht. Konden we meteen een nieuw spotje opnemen met de naam van een ander bedrijf erin.”
Na het succes van deze campagne wil de stichting zich meer gaan richten op Nederlands vlees dat bedoeld is voor de export, waarvoor nog wel veelal onverdoofd wordt gecastreerd.(ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in