Vinden.nl staakt gewraakte reclamecampagne
Zoekmachine Vinden.nl heeft besloten de reclamecampagne, waarin persiflages op de namen van bekende Nederlanders worden gebruikt, te staken.
Eind vorige week werd bekend dat Joop Braakhekke bezwaar maakte tegen het gebruik van de naam 'Joop Braaklekker' en naar de rechter dreigde te stappen. In de uitzending van RTL Boulevard van dinsdagavond bleek dat ook Willibrord Frequin niet blij is met het gebruik van de naam 'Willibrord Frequent'. Inmiddels heeft ook Katja Schuurman bezwaar aangetekend bij Vinden.nl.
'Eigenlijk begrijpen we de commotie rondom deze reclamecampagne niet. In de media worden bekende Nederlanders continu ongevraagd gepersifleerd in programma's als Koefnoen, de TV kantine en Evers staat op', aldus Jan-Willem Tusveld, directeur Vinden.nl. 'We hebben gewoon een grappige reclamecampagne willen maken. We hadden nooit gedacht dat de BN'ers hier zoveel aanstoot aan zouden nemen.'
Om verdere commotie te voorkomen, heeft Vinden.nl besloten de reclamecampagne te staken. Daarnaast wil het bedrijf de betreffende zes BN'ers tegemoet komen. Vinden.nl stelt per gepersifleerde BN'er een bedrag van 1.000 euro beschikbaar voor een goed doel. De BN'er mag zelf bepalen aan welk goed doel het bedrag wordt overgemaakt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid