Overslaan en naar de inhoud gaan

Vinden.nl staakt gewraakte reclamecampagne

Zoekmachine Vinden.nl heeft besloten de reclamecampagne, waarin persiflages op de namen van bekende Nederlanders worden gebruikt, te staken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zoekmachine heeft besloten de reclamecampagne, waarin persiflages op de namen van bekende Nederlanders worden gebruikt, te staken.

related partner content for mobile comes here

Eind vorige week werd bekend dat Joop Braakhekke bezwaar maakte tegen het gebruik van de naam 'Joop Braaklekker' en naar de rechter dreigde te stappen. In de uitzending van RTL Boulevard van dinsdagavond bleek dat ook Willibrord Frequin niet blij is met het gebruik van de naam 'Willibrord Frequent'. Inmiddels heeft ook Katja Schuurman bezwaar aangetekend bij Vinden.nl.
'Eigenlijk begrijpen we de commotie rondom deze reclamecampagne niet. In de media worden bekende Nederlanders continu ongevraagd gepersifleerd in programma's als Koefnoen, de TV kantine en Evers staat op', aldus Jan-Willem Tusveld, directeur Vinden.nl. 'We hebben gewoon een grappige reclamecampagne willen maken. We hadden nooit gedacht dat de BN'ers hier zoveel aanstoot aan zouden nemen.'
Om verdere commotie te voorkomen, heeft Vinden.nl besloten de reclamecampagne te staken. Daarnaast wil het bedrijf de betreffende zes BN'ers tegemoet komen. Vinden.nl stelt per gepersifleerde BN'er een bedrag van 1.000 euro beschikbaar voor een goed doel. De BN'er mag zelf bepalen aan welk goed doel het bedrag wordt overgemaakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in