Overslaan en naar de inhoud gaan

Samenwerking bereiks-onderzoeken in Media Standaard Survey

De organisaties voor het radio-, print-, internet- en televisieonderzoek, RAB, NOM, Stir en SKO, schrijven een tender uit voor een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit onderzoek, dat de Media Standaard Survey (MSS) gaat heten, wordt het eerste gezamenlijke project van de vier organisaties die verantwoordelijk zijn voor mediabereiksonderzoeken in Nederland. De gezamenlijke request for proposal is medio april beschikbaar.

related partner content for mobile comes here

Doel van de MSS is het verkrijgen van cijfers over variabelen die door alle bereiksonderzoeken gebruikt kunnen worden als weeg- en/of wervingsnorm. Het gaat hierbij om kerngegevens als mediagedrag en –bezit. De MSS maakt crossmediale vergelijkingen mogelijk. Het standaardiseren van vraagstellingen en antwoordcategorieën maakt de vergelijkbaarheid tussen de vier onderzoeken namelijk veel groter, zodat de markt (adverteerders, mediabureaus en exploitanten) in verschillende onderzoeken dezelfde doelgroepen kan definiëren en het mediagedrag van die doelgroepen met elkaar kan vergelijken.

SKO en STIR hebben nu al establishment surveys, die zij gebruiken om populatiegegevens te verkrijgen en de ontwikkelingen op het gebied van mediabezit en -gebruik te kunnen monitoren. Bij SKO wordt de establishment survey ook gebruikt om adressen voor het televisiepanel te verkrijgen. De nieuwe survey zal deze vervangen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in