Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken claimt cider met Jillz en Strongbow

Heineken stort zich definitief op de cidermarkt met de merken Jillz en Strongbow Gold. Beide merken zijn vanaf deze week in supermarkten te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

stort zich definitief op de cidermarkt met de merken en Strongbow Gold. Beide merken zijn vanaf deze week in supermarkten te verkrijgen.

related partner content for mobile comes here

Heineken presenteerde de nieuwe strategie woensdagmiddag tijdens het Heineken Media Café. Jillz werd vorig jaar al via een soft launch in de horeca gelanceerd. De testfase was dermate succesvol dat Heineken heeft besloten groot in te zetten op cider. Jillz, met name gericht op vrouwen, is op de tap geintroduceerd en is nu ook op fles verkrijgbaar in de horeca en supermarkt. Dit wordt ondersteund door een uitgebreide communicatiecampagne waar behalve tv ook buzzmarketing, sponsoring, instore en online belangrijke peilers van zijn.

Marketing manager Pascal van Ham van Jillz gaf tijdens de presentatie een voorproefje van de door Pink & Poodle ontwikkelde commercial zien. Hierin oogsten goeduitziende mannen, appels en Kool & The Gang’s ‘She’s fresh’ de hoofdingredienten zijn. Het beeldmateriaal zal op Adformatie.nl te zien zijn zodra het beschikbaar is.

Heineken heeft na de overname van Scottish & Newcastle vorig jaar ook besloten zich te richten op de mannelijke doelgroep met het merk Strongbow Gold. Dit merk is alleen op fles verkrijgbaar, zodat het op de tap niet concurreert met de bestaande biermerken van Heineken.

Marketing directeur Herwin van den Berg kondigde tijdens het Heineken Media Café nog aan dat de Heineken creditcard (Heineken Access) in juli zal worden gelanceerd. De Heineken-card gaat een plek krijgen op het nieuwe Heineken.nl waar op dit moment aan wordt gewerkt. De card is een volwaardige creditscard uitgerust met RFID waardoor de kaart een lidmaatschaps-, marketing- en spaarfunctie heeft. Volgende maand wordt ‘Design you own Heineken’ gelanceerd waarbij mensen hun eigen Heineken-fles kunnen laten maken. Van den Berg: ‘In deze tijd is het belangrijk dat je je merk openstelt. Dat gaan we op ons nieuwe platform ook steeds meer doen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in