Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP: 2 procent krimp in omzet in 2009

WPP verwacht dat zijn omzet in 2009 met 2 procent zal krimpen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2008 groeide de omzet met 21 procent tot 7,5 miljard pond. WPP nam toen marktonderzoeksbureau TNS over. Zonder valutaverschillen bedraagt de omzetgroei 9 procent. Dat blijkt uit cijfers van het communicatienetwerk die gisteren bekend zijn gemaakt. In 2009 verdwijnen er 2.000 banen bij WPP, maar het is nog niet duidelijk of daarbij gedwongen ontslagen zijn. De winstmarges gaan omlaag en WPP gaat snijden in de kosten.

related partner content for mobile comes here

Bestuursvoorzitter Martin Sorrell verwacht dat 2009 een erg lastig jaar wordt, maar hij denkt wel dat WPP beter dan de markt gaat presteren. Dat kan dankzij de focus op digitale communicatie, waar nu ongeveer een kwart van de omzet uit gehaald wordt. Is de krimp bij WPP naar verwachting 2 procent, branchebreed zou dat 5 procent zijn.

Bron: Financial Times via Emerce.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in