WPP: 2 procent krimp in omzet in 2009
In 2008 groeide de omzet met 21 procent tot 7,5 miljard pond. WPP nam toen marktonderzoeksbureau TNS over. Zonder valutaverschillen bedraagt de omzetgroei 9 procent. Dat blijkt uit cijfers van het communicatienetwerk die gisteren bekend zijn gemaakt. In 2009 verdwijnen er 2.000 banen bij WPP, maar het is nog niet duidelijk of daarbij gedwongen ontslagen zijn. De winstmarges gaan omlaag en WPP gaat snijden in de kosten.
Bestuursvoorzitter Martin Sorrell verwacht dat 2009 een erg lastig jaar wordt, maar hij denkt wel dat WPP beter dan de markt gaat presteren. Dat kan dankzij de focus op digitale communicatie, waar nu ongeveer een kwart van de omzet uit gehaald wordt. Is de krimp bij WPP naar verwachting 2 procent, branchebreed zou dat 5 procent zijn.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaBron: Financial Times via Emerce.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid