Overslaan en naar de inhoud gaan

Vice en FremantleMedia in foodkanaal voor jongeren

De partijen starten een wereldwijde samenwerking en lanceren een jongerenplatform over eten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

VICE Media -het mediabedrijf dat jongvolwassenen van over de hele wereld bereikt- en FremantleMedia -een van de grootste producenten en distributeurs van televisiecontent- lanceren samen een food channel met meerdere kanalen. Dit platform zal dezelfde stijl en aanpak hebben die VICE kenmerkt, en dat wordt gecombineerd met het bereik en de productiekwaliteiten van FremantleMedia. In Nederland zal VICE een lokale variant lanceren.

related partner content for mobile comes here

VICE en FremantleMedia gaan samen content ontwikkelen en produceren. FremantleMedia gaat deze content vervolgens wereldwijd verspreiden. FremantleMedia zegt hiermee haar expertise in het produceren van online content verder te kunnen uitbreiden, en bereikt zo het voor haar moeilijk te bereiken publiek van VICE. Op haar beurt profiteert VICE van het wereldwijde netwerk van televisieproductie en distributeurs van FremantleMedia. Beide bedrijven zeggen goede relaties te hebben met vooraanstaande merken, die zij kunnen inzetten om adverteerders aan te trekken.
 
Andrew Creighton, President van VICE Media: &;De jeugd is voor een groot deel verantwoordelijk voor de enorme groei in populariteit rondom de beleving en cultuur van eten, maar is volledig achtergesteld in het aanbod van originele food-programmering. In samenwerking met FremantleMedia, de beste op dit gebied, zal het nieuwe VICE-kanaal het culinaire medialandschap verrijken door het produceren van meer opvallende content en programma’s die ons een wereldwijd publiek kunnen garanderen. We kunnen niet wachten om te beginnen.&;

Keith Hindle, CEO Digital & Branded Entertainment van FremantleMedia: &;VICE is expert in het maken van digitale content, zij weten hoe ze digitale content moeten maken, toegespitst op de interessegebieden van de jongere doelgroep en weten daarmee een groot bereik te genereren. Iedereen is het erover eens dat eten en drinken en de cultuur eromheen een belangrijk thema is dat jongeren bezighoudt en dat dit onderwerp klaar is voor een nieuw geluid. Dus we kunnen niet wachten om de samenwerking met het VICE-team te starten en echt unieke content te gaan ontwikkelen.&;

De naam en de domeinnaam van de samenwerking zullen in een later stadium bekend worden gemaakt. Content van de samenwerking zal beschikbaar zijn op verschillende platformen, waaronder Vice.com en op de kanalen Noisey (muziek), Motherboard (technologie), i-D (mode), THUMP (dance muziek) en het binnenkort te lanceren VICE News. Op de lange termijn hebben beide bedrijven de ambitie om festivals en proeverijen te organiseren, mobiele extensies te ontwikkelen (zoals apps en een ‘food locator’), sociale activiteiten op te zetten (zoals volledige integratie op Facebook en UGC reviews en bijdragen) en gelicenseerde merchandise toe te voegen aan het aanbod.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in