Verhagen: Bel-me-niet werkt goed


Dat schrijft minister Maxime Verhagen (Economisch Zaken) maandag aan de Tweede Kamer, op basis van een evaluatie van het in oktober 2009 ingevoerde systeem.
Wie ingeschreven staat in het register, krijgt veel minder verkooptelefoontjes, concluderen de onderzoekers op basis van een enquête onder ruim 500 consumenten. Toch zijn er nog wel irritaties voor de mensen die zich hebben ingeschreven: bedrijven negeren het register, tijdens de verwerking van de inschrijving (maximaal 6 weken) in het register worden mensen nog gebeld en bedrijven die een relatie hebben met de klant mogen nog wel bellen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVerhagen gaat bekijken hoe gebruikers beter over deze tekortkomingen kunnen worden geïnformeerd. Telecomwaakhond Opta deelt daarnaast boetes uit aan bedrijven die het register niet serieus nemen. Vorig jaar werd voor 1,2 miljoen euro aan boetes uitgeschreven.
De onderzoekers merken verder op dat inschrijven in het register goed verloopt, maar dat het aanpassen van gegevens of het uitschrijven nog beter moet.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid