Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever moet haarverzorgingsmerken afstoten

Unilever moet twee merken haarverzorgingsproducten wegdoen om het Amerikaanse Alberto Culver definitief te mogen inlijven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat maakte het Amerikaanse ministerie van Justitie vrijdag bekend. Het merk VO5, dat shampoos, crèmespoeling en andere haarverzorgingsproducten omvat, mag Unilever niet meer in de VS verkopen. En het eigen merk Rave - haarlak en mousse - moet helemaal verkocht worden. Unilever moet die merken deels afstoten omdat het anders met zo'n 90 procent een te sterke positie krijgt in de markt voor haarverzorgingsproducten.

related partner content for mobile comes here

Eind september 2010 bracht Unilever een bod van 2,7 miljard euro in contanten uit op het Amerikaanse Alberto Culver. In december keurden de aandeelhouders van de producent van verzorgingsproducten de overname door Unilever goed.

Unilever verwacht dat de overname op of rond 10 mei helemaal rond is.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in