Unilever en WNF samen voor mileuvriendelijk wassen en douchen
Het doel daarvan is het energieverbruik en daarmee de uitstoot van broeikasgassen, als gevolg van het opwarmen van water, te verlagen. Unilever en WNF gaan een partnership aan voor een periode van 3 jaar. De inhoud van de voorgenomen campagne wordt nog concreet uitgewerkt.
Eén van de doelstellingen van het Unilever Sustainable Living Plan is het halveren van de ‘milieu-impact’. Uitdagingen daarbij zijn volgens Unilever: het maken van producten die consumenten helpen bij het reduceren van hun milieu-impact en het overtuigen van consumenten om deze duurzamere producten te kopen. De grootste milieuwinst zit volgens de levensmiddelengigant echter in het aanpassen van de dagelijkse gewoonten van consumenten ten aanzien van bijvoorbeeld douchen en wassen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisUnilever en WNF werken al lang samen bij de verduurzaming van productieketens. Zo stonden zij aan de wieg van het MSC-keurmerk voor duurzaam gevangen vis en zijn ze medeoprichter van de Ronde Tafel voor Duurzame Palmolie (RSPO). Daarnaast werken Unilever en WNF aan de Ronde Tafel voor Verantwoorde Soja (RTRS).
Deze gezamenlijke campagne om consumenten aan te sporen tot duurzamer gedrag is volgens de initiatiefnemers ‘een logische vervolgstap in de samenwerking’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid