Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever en WNF samen voor mileuvriendelijk wassen en douchen

Unilever Nederland en het Wereld Natuur Fonds (WNF) maken gaan samenwerken om consumenten te stimuleren tot milieuvriendelijker gedrag bij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het doel daarvan is het energieverbruik en daarmee de uitstoot van broeikasgassen, als gevolg van het opwarmen van water, te verlagen. Unilever en WNF gaan een partnership aan voor een periode van 3 jaar. De inhoud van de voorgenomen campagne wordt nog concreet uitgewerkt.

related partner content for mobile comes here

Eén van de doelstellingen van het Unilever Sustainable Living Plan is het halveren van de ‘milieu-impact’. Uitdagingen daarbij zijn volgens Unilever: het maken van producten die consumenten helpen bij het reduceren van hun milieu-impact en het overtuigen van consumenten om deze duurzamere producten te kopen. De grootste milieuwinst zit volgens de levensmiddelengigant echter in het aanpassen van de dagelijkse gewoonten van consumenten ten aanzien van bijvoorbeeld douchen en wassen.

Unilever en WNF werken al lang samen bij de verduurzaming van productieketens. Zo stonden zij aan de wieg van het MSC-keurmerk voor duurzaam gevangen vis en zijn ze medeoprichter van de Ronde Tafel voor Duurzame Palmolie (RSPO). Daarnaast werken Unilever en WNF aan de Ronde Tafel voor Verantwoorde Soja (RTRS).

Deze gezamenlijke campagne om consumenten aan te sporen tot duurzamer gedrag is volgens de initiatiefnemers ‘een logische vervolgstap in de samenwerking’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in