Achmea betrekt klanten bij beoordeling sollicitanten
De klantgesprekken passen bij de arbeidsmarktpropositie waarmee Achmea zich als werkgever wil positioneren. Hoofdboodschap van de campagne is ‘Kunnen we jou onze klanten toevertrouwen?’, ontwikkeld door de PersoneelZaak. Achmea had voor de gesprekken vijf klanten uitgenodigd. Zij mochten zelf beoordelen of ze zich ‘in goede handen voelden’ bij de sollicitanten. Hun ervaring telde vervolgens mee in het besluit om al dan niet met een sollicitant in zee te gaan.
Volgens Marloes Oldenhof van Achmea sluit het initiatief goed aan op de identiteit van het bedrijf. 'Onze coöperatieve achtergrond speelt nog steeds een grote rol. Dat gedachtegoed zit echt verankerd in ons bedrijf. Het is ons bestaansrecht en dus willen we dat onze medewerkers het klantbelang centraal stellen. Samen zorgen we er immers voor dat de klant zich goed verzekerd weet.' Oldenhof benadrukt dat de gekozen aanpak ook goed is voor degenen die straks op een plek zitten zonder direct klantcontact. 'Stel dat een van de trainees straks een marketingplan moet maken. Dan is het essentieel om het klantbelang daarin mee te nemen. De klant kan niet vroeg genoeg op zijn netvlies staan.'
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAan het einde van de dag zijn vier trainees geselecteerd. Zij hebben een contract voor twee jaar getekend, waarin zij vier opdrachten binnen verschillende onderdelen van Achmea gaan vervullen.
Meer hier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid