Overslaan en naar de inhoud gaan

Achmea betrekt klanten bij beoordeling sollicitanten

Acht aanstormende management trainees bij Achmea werden onlangs tijdens hun sollicitatie gewikt en gewogen door klanten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De klantgesprekken passen bij de arbeidsmarktpropositie waarmee Achmea zich als werkgever wil positioneren. Hoofdboodschap van de campagne is ‘Kunnen we jou onze klanten toevertrouwen?’, ontwikkeld door de PersoneelZaak. Achmea had voor de gesprekken vijf klanten uitgenodigd. Zij mochten zelf beoordelen of ze zich ‘in goede handen voelden’ bij de sollicitanten. Hun ervaring telde vervolgens mee in het besluit om al dan niet met een sollicitant in zee te gaan.

related partner content for mobile comes here

Volgens Marloes Oldenhof van Achmea sluit het initiatief goed aan op de identiteit van het bedrijf. 'Onze coöperatieve achtergrond speelt nog steeds een grote rol. Dat gedachtegoed zit echt verankerd in ons bedrijf. Het is ons bestaansrecht en dus willen we dat onze medewerkers het klantbelang centraal stellen. Samen zorgen we er immers voor dat de klant zich goed verzekerd weet.' Oldenhof benadrukt dat de gekozen aanpak ook goed is voor degenen die straks op een plek zitten zonder direct klantcontact. 'Stel dat een van de trainees straks een marketingplan moet maken. Dan is het essentieel om het klantbelang daarin mee te nemen. De klant kan niet vroeg genoeg op zijn netvlies staan.'

Aan het einde van de dag zijn vier trainees geselecteerd. Zij hebben een contract voor twee jaar getekend, waarin zij vier opdrachten binnen verschillende onderdelen van Achmea gaan vervullen.

Meer .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in