Overslaan en naar de inhoud gaan

Patent op Nespresso-koffiecups blijft

Het patent op de koffiecupjes van Nespresso blijft van kracht. Dat heeft het Europese Patentbureau besloten. Het betekent een gevoelige…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

DE heeft in de prospectus voor zijn beursgang - komende zomer - laten opnemen dat de strijd met Nestlé om de patenten voor Nespresso kunnen uitdraaien op schadeclaims tot 50 miljoen euro. Het kan ook veel markt kosten.

related partner content for mobile comes here

DE begon enkele jaren geleden met een eigen merk cupjes, L'OR EspressO, als tegenhanger van de populaire Nespresso-cups. Voor DE zijn de cups het grootste succes in de afgelopen jaren. Maar Nestlé begon twee jaar geleden een aantal rechtszaken, ook in Nederland, wegens schending van het patentrecht. De concurrenten sloegen terug en vochten het alleenrecht van Nestlé op de cups aan. Het Europese Patentbureau heeft nu vastgesteld dat Nestlé inderdaad recht heeft op zijn patent, zij het dat het iets gewijzigd wordt. Dat betekent dat Nestlé sterker komt te staan in zijn rechtszaken tegen schenders van zijn patent.

DE meldt aan de Volkskrant nog niet inhoudelijk te willen reageren.

Bron: de Volkskrant (Gerard Reijn).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in