Uitschakeling oranje geeft geen reclamekater
Die omzet zal wel, zoals te verwachten valt nu Nederland niet meer aan het WK meedoet, vanaf nu sterk gaan dalen. De reclameblokken rondom wedstrijden die mogelijk voor Nederland nog in het verschiet lagen, worden nu voor de helft van de prijs verkocht. Hoofdsponsor van het Nederlandse elftal Nationale Nederlanden haalt nog niet direct haar retro spotjes (‘Als de dag van toen’) van de buis. Zeker vandaag en morgen worden de filmpjes is zijn geheel nog uitgezonden. ‘Dat past bij de payoff wat er ook gebeurt’ zegt Martijn Steinebach, account manager bij N=5, het bureau van Nationale Nederlanden.
De kranten zeggen tevreden te zijn over de inkomsten die al binnen zijn. Commercieel directeur PCM Michael Nederlof verklaart: ‘Er is flink geadverteert in de themanummers en WK-bijlagen die voor het WK verschenen. En juist nu trekken de normale advertenties weer aan. Vooral de toeristische stromen nu binnen. Die sector heeft kennelijk gewacht tot het WK voor Nederlanders voorbij is.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid