Overslaan en naar de inhoud gaan

Toekomstige senior wordt doelgroep op zich

Uit het onderzoek 'Future Seniors' van FHV/BBDO blijkt dat de senior van de nabije toekomst aanzienlijk minder tijd heeft, het leeuwendeel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook de categorisering van de leeftijd schuift steeds meer op. Wordt 50 jaar nu meestal als ondergrens gezien, in de nabije toekomst zal dat veel hoger liggen. In de reclamecampagnes zal er nog meer op senioriteit worden gecast, zij het dat de nadruk dan ligt op mentale uitstraling, in plaats van op een wat rijper uiterlijk. Onderzoeker Marjorie Dijkstal: "De seniorenmarkt wordt nog altijd als nichemarkt gezien, maar het gaat een doelgroep op zich worden."

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek werd verricht in negen Europese landen van het FHV/BBDO-netwerk, maar vanuit Nederland gecoördineerd. De doelgroep die werd onderzocht is de huidige babyboom-generatie (45-55 jaar).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in