Toekomstige senior wordt doelgroep op zich
Uit het onderzoek 'Future Seniors' van FHV/BBDO blijkt dat de senior van de nabije toekomst aanzienlijk minder tijd heeft, het leeuwendeel…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Ook de categorisering van de leeftijd schuift steeds meer op. Wordt 50 jaar nu meestal als ondergrens gezien, in de nabije toekomst zal dat veel hoger liggen. In de reclamecampagnes zal er nog meer op senioriteit worden gecast, zij het dat de nadruk dan ligt op mentale uitstraling, in plaats van op een wat rijper uiterlijk. Onderzoeker Marjorie Dijkstal: "De seniorenmarkt wordt nog altijd als nichemarkt gezien, maar het gaat een doelgroep op zich worden."
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Het onderzoek werd verricht in negen Europese landen van het FHV/BBDO-netwerk, maar vanuit Nederland gecoördineerd. De doelgroep die werd onderzocht is de huidige babyboom-generatie (45-55 jaar).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid